Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

pettynyt

Ei,sieltä pitäis tulla Bensaa!Meinaan jos avaat sen kohokammion tyhjennys "propun" ::)

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Eki - 18.09.11 - klo:22:24
Kysytäänpäs viisammilta, kun kaasarin pohjasta lähtee letku mikä menee kiinnikelemmarin kautta maata kohti tuuletin muoviosien vasemmalta puolelta, kuuluko sieltä tulla öljyä kun letku ja tuuletinmuoviosa on öljyssä suunnilleen letkun alapään kohdalta selkeästi, vai mistähän tuo öljy siihen tulee, kun kaiken pitäisi olla timmissä? Eki
Kaasarin pohjasta lähtee yleensä vain kohokammion tyhjennysletku, onkos siinä sellanen "upotettu" ruuvi vieressä ?
Jos on niin kohokammion tyhjennysruuvi voi pikkasen tihuuttaa bensaa läpi ja haihtuessa siitä tulee sellasta öljyn näköistä möhnää..
Tiivisteenä pieni o-rengas varressa ja neulaventtiilin tyypinen kartio ruuvin päässä.
Normaalisti on ihan kuiva paikka..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Eki

Täytyy ottaa kuvaa tänään jos muistaa, ihmettelen että mistä se öljy siihen oikein tulee, sillä ihan selkeää öljyä se on!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

pekpel

Ettei vaan olis venttilokopasta tuleva huohotusputki ?

Siitä tulee öljyä ulos jos, muutama vaihtoehto seuravana:

- on liikaa öljyä moottorissa
- männänrenkaat alkaa pettää
- on venttilikopan huohotinläppä jumissa
- on jotain ihme super kallista -15-100W superteflonptfesynteettistäformula öljyä koneessa, sehän ei pysy missään, hyvä kun myyntipurkissaan..

Voi olla muitakin syitä, mutta katsopa ensin tarkasti mikä letku se on.
Eli Alku pää, mihin se on liitetty.. Kiitos
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Samppa

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 18.09.11 - klo:22:40
Kaasarin pohjasta lähtee yleensä vain kohokammion tyhjennysletku, onkos siinä sellanen "upotettu" ruuvi vieressä ?
Jos on niin kohokammion tyhjennysruuvi voi pikkasen tihuuttaa bensaa läpi ja haihtuessa siitä tulee sellasta öljyn näköistä möhnää..
Tiivisteenä pieni o-rengas varressa ja neulaventtiilin tyypinen kartio ruuvin päässä.
Normaalisti on ihan kuiva paikka..
Jep. Ja 2-tahtisissa tyhjennysletkun pää on vielä enemmän öljyssä, siis jos vähän falskailee. Usein tuo letku roikkuu vapaana sellaisessa paikassa, että kun letkun pää on vähän öljyinen, niin se kerää myös erinomaisesti pölyä ja muuta likaa jolloin näyttää siltä, että tuo vuotaisi enemmänkin.

Ekillähän on kuitenkin nelari.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Eki

Meikäläisen skodessa huohotinletkun toinen pää menee ilmanputsariin, enkä kyllä tiedä että miksi?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

tommi

Päästöistä siinäkin on tavallaan kyse. Venttiilikoneisto huohottaa aina jonkin verran bensa/öljyhuuruja ja ne poltetaan pois ilmanputsarin kautta. Kaikissa kiinalaisissa on sama systeemi, ei pelkästään siinä sinun skodessasi..

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: tommi - 25.09.11 - klo:18:08
Kaikissa kiinalaisissa on sama systeemi, ei pelkästään siinä sinun skodessasi..
Nussutellaas pilkuja. Mulla vuoden 2003 milan sportti. Huohottimet (kampikammion ja venttiilikopan) letkut johtaa ihan vain ulkoilmaan. EGR ainoana yhdistetty putsariin.

baukku

Ei nyt kauheasti kaasariin liity, mutta sama juttu on v. 2007 milanissa. Venttiilikopan huohotin roikkuu pää alaspäin, melkein kaasarin tyhjennysletkun vieressä. Pakoputkelta tulevalle kierrätysletkulle on paikka ilmanputsarin ottoletkussa. Otin sen kyllä irti ja pistin letkun tukkoon.
Välillä ei oikein tiedä puhuuko ihmiset oikeasti huohotinletkuista vai pakokaasun kierrätysletkusta.
bt49qt-9O3 Milan Sport -07

tommi

Joo eikä kyseessä taida olla edes mikään pakokaasun kierrätys vaan raitista ilmaa syötetään pakokaasun sekaan. Noh, maailma pelastuu joka tapauksessa..

pettynyt

Lainaus käyttäjältä: tommi - 25.09.11 - klo:18:28
Joo eikä kyseessä taida olla edes mikään pakokaasun kierrätys vaan raitista ilmaa syötetään pakokaasun sekaan. Noh, maailma pelastuu joka tapauksessa..
Juu sen verran vois kanssa"Nussutella"niitä pilkkuja etten ole kyllä näissä EGR:ään törmännyt? ::)

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: pettynyt - 25.09.11 - klo:21:04
Lainaus käyttäjältä: tommi - 25.09.11 - klo:18:28
Joo eikä kyseessä taida olla edes mikään pakokaasun kierrätys vaan raitista ilmaa syötetään pakokaasun sekaan. Noh, maailma pelastuu joka tapauksessa..
Juu sen verran vois kanssa"Nussutella"niitä pilkkuja etten ole kyllä näissä EGR:ään törmännyt? ::)
Kahta erilaista versiotahan näissä on. Toinen malli on pakoputkessa ja toinen malli on pakokanavassa. Kanavaversio on selkeästi lisäilmaa varten, mutta se mitä kiinalainen on ajatellut tehdessään pakoputkessa olevaa versiota, tietää vain kiinalainen itse. Venttiilin toteutuksesta johtuen ei toimi hyvin sen paremmin hapettimena kuin kierrättimenäkään. Ilmeisesti samasta syystä moottorin toimintaan tai säätöihin sillä ei ole juuri vaikutusta onko se toiminnassa vai ei.

Coastside

Huomasin että putkiversion putken päästä tulee satunnaisesti tyhjäkäynnillä paineiskuja jotka tuntuu puolentoista metrin päässä kämmeneen. Millä ihmeen mekanismilla?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

VariJari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.09.11 - klo:21:22
Huomasin että putkiversion putken päästä tulee satunnaisesti tyhjäkäynnillä paineiskuja jotka tuntuu puolentoista metrin päässä kämmeneen. Millä ihmeen mekanismilla?

Jos se vaan ei toimi ihan kunnolla ja silloin tällöin pääsee pakopulssista osa väärään suuntaan.. tai sitten ilman imemis mekanismi aiheuttaa kiinni mennessään pulssin takaisinpäin kun liikkuva ilmamassa törmää esteeseen.
Harrastelussa: bt49qt-12

-Zone-

#914
Itse olen tullut siihen tulokseen, että suunnittelu siinä on puolivalmis (kuten moni muuin asia näissä) ja siten se ei ole sen paremmin lisäilmaventtiili eikä egr:kään vaan pikemminkin molemmat yhdessä periaatteella jos- ja- kun- tai- vaan muistaa.

Pakoputkistossa liikkuu aika paljonkin eri taajuisia ja amplitudiltaan eri suuruisia heijastusaaltoja osa toisiaan kumoten ja osa toisiaan vahvistaen, eikä niiden lopullista tyhjentävää vaikutusta pysty oikein noin vain sanomaan. Kerrannaistaajuuksillakin on yritetty joskus mitoittaa pakoputkia. RC koneissa joskus käytetty tilasyistä. (quarter wave : pulssi samaan tapaan kuin normi piipussa, mutta heijastaa pulssin ylimääräisen kerran putken päästä päähän. Tehottomampi, mutta kuitenkin huomattavasti parempi kuin minipiippu tai magic muffler).

Tuskin nyt kinkissä tyhjäkäynnillä satunnaisesti kerrannaistaajuudella "resonoiva" piippu, mutta ehkä pitäisi mennä akustiikankin kautta sinne putken sielunelämään, jotta se venttiilin käytös olisi selitettävissä. Toinen yksinkertaisempi vaihtoehto on todeta se vena paskaksi rakenteeksi, oli sen perimmäinen ajatus ollut siellä kiinassa nyt sitten mikä tahansa ;)