Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Suzuki Burgman, 200 vai 400??

Aloittaja Kalkkaro, 06.05.14 - klo:18:43

« edellinen - seuraava »

Kalkkaro

Kävin tänään Yamaha-Centeristä ostaas ilmanputsarin tohon mopo-skootteriin, niin samalla kyselin renkaista.
Micheliniltä löytyy Power Pure 13 tuumaisena.
Kaksoisseosrengas: Kyljillä pehmeämpää kumia sivuttaispidon takia, keskellä "normaalia" kumia kulumiskestävyyteen.
Onko tästä renkaasta kokemuksia??

72e. Mutta varmaankin pelkkä rengas. Kylläkait vanteelle laitto ja tasapainotus jotain maksaa.
400 Burgman, 09

pekkaha0

Lainaus käyttäjältä: Kalkkaro - 14.05.14 - klo:21:00

Eilen lyhensin pleksin. Tuli hyvä. Koeajolenkki nuorimman pojan kaa Siurossa meni hyvin, ei suhissut.


Saisiko kuvaa tuosta lyhennetystä pleksistä tai edes tiedon siitä kuinka lyhyeksi lyhensit sen?
Itse harkitsen lyhyen sport pleksin ja Givi AF:n välillä. Eli pitkä vai lyhyt? En tykkää pleksin läpi katsoa, mutta kokemukset lyhyestä pleksistä kiinnostaa. Eikös ainakin joskus tuosta 400:sta ollut muualla maailmassa S type versio, jossa oli lyhyt pleksi? Luulisi siis, että pätevää lyhyttä löytyisi ilman sahaustakin.

P

HiTec

Lainaus käyttäjältä: pekkaha0 - 06.12.14 - klo:20:15
En tykkää pleksin läpi katsoa, mutta kokemukset lyhyestä pleksistä kiinnostaa.

Lyhyen pleksin idea on siinä että ne pleksin turbulenssit (=melua) jäävät kypärän alapuolelle, jolloin kypärä on puhtaassa ilmavirrassa (=hiljainen). Kuitenkin lyhytkin pleksi on sen verran pitkä että se vie sen pahimman ilmavirran pois rinnuksilta rasittamasta 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

lehtijussi

Ite kans lyhensin 400 burgerin tuulilasin... en ny niin hirveän tyytyväinen kuitenkaan ollu tulokseen. Siksi laitoinkin nykyisen Kymco Xciting.in pleksiin tämän: http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/yleisosat/tuulisuojat/yleistuulisuojat/mra-x-creen-sport-lippa-katelasiin-kirkas/
Voin sanoa, että hakkaa sata-nolla pleksin lyhennyksen. Nyt saa ajella satasta visiiri auki, eikä tuulen pyörteet häiritse. Ja näkee edelleen lipan ylitse...

pekkaha0

Lainaus käyttäjältä: lehtijussi - 06.12.14 - klo:20:52
Ite kans lyhensin 400 burgerin tuulilasin... en ny niin hirveän tyytyväinen kuitenkaan ollu tulokseen. Siksi laitoinkin nykyisen Kymco Xciting.in pleksiin tämän: http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/yleisosat/tuulisuojat/yleistuulisuojat/mra-x-creen-sport-lippa-katelasiin-kirkas/
Voin sanoa, että hakkaa sata-nolla pleksin lyhennyksen. Nyt saa ajella satasta visiiri auki, eikä tuulen pyörteet häiritse. Ja näkee edelleen lipan ylitse...

Mulla on Burgerissa kiinni MRA:n vario touring pleksi, jossa on myös tuollainen ohjainlippa, mutta huonohkosti toimii. Ei ole juurikaan väliä sillä mihin asentoon lipan säätää. Lipan kulmaa ei voi itse säätää vaan se säätyy itsekseen sen mukaan mihin korkeuden asettaa. Melua tuppaa olemaan. Tämä pleksi oli kiinni laitteessa, kun sen hankin. Orkkiksesta mulla ei siis ole kokemusta, mutta huonoksi on haukuttu. Tuntuu siltä, että kevääksi laitan lyhyen pleksin. Ermaxia olen googletellut. Onko muita ehdotuksia?

lehtijussi

Lainaus käyttäjältä: pekkaha0 - 06.12.14 - klo:20:59
Mulla on Burgerissa kiinni MRA:n vario touring pleksi, jossa on myös tuollainen ohjainlippa, mutta huonohkosti toimii. Ei ole juurikaan väliä sillä mihin asentoon lipan säätää. Lipan kulmaa ei voi itse säätää vaan se säätyy itsekseen sen mukaan mihin korkeuden asettaa
Linkkaamani lipan kulman ja korkeuden voi säätää mihin asentoon vaan.

Mutta lyhennä pleksi jos siltä tuntuu. Kuskit on eri kokoisia ja muotoisia, viritys mikä toimii yhdelle, ei välttämättä pelitä toisella...
Itse aion nauttia ensi kesänäkin hiljaisesta ja tuulettomasta kyydistä lipan ansiosta. Kokeilin myös kokonaan ilman tuulilasia, mutta se ilmanpaine mikä tuli rinnuksille... ei kiitos!

HiTec

Itselläni on Hondassa tuollainen tuuletusluukullinen versio (kuva ei ole minun pyörästäni). Tuo on pituudeltaan hieman lyhyempi kuin akup. mutta se on alaosastaan levitetty (huomaa lipare vilkun kohdalla) suojaamaan myös käsiä ja tosiaan luukusta saa lisää ilmavirtaa rinnuksille niin halutessaan. Ja pitää sanoa että mun tapauksessani tuo pleksi kyllä toimii suorastaan loistavasti :)

Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

PappaSkootteri

Aika kamalan näköinen lisuke :(
Mieluummin laittaisi "lisäohjauksen" tuonne alemmas ajovalon päällä olevaan aukkoon josta ilma ohjautuu tuulilasin sisäpuolelle...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

HiTec

Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 07.12.14 - klo:12:19
Mieluummin laittaisi "lisäohjauksen" tuonne alemmas ajovalon päällä olevaan aukkoon josta ilma ohjautuu tuulilasin sisäpuolelle...

Jos tuota Hondaa tarkoitit, niin siinähän on jo ilmanotto tuolla ajovalon päällä, kuten kuvastakin varsin hyvin näkyy. Mikään kaunistuhan tuo "räppänä" lasissa ei ole, mutta näillä nyt mennään (akkuna oli mopossa kiinni jo ostaessa) 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

PappaSkootteri

Sitä olemassa olevaa aukkoa juuri meinasin ja siihen lidäohjauksen jos tarvii...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

HiTec

No itsellä tuo räppänä onkin lähinnä hellekelien lisäjäähy, tapanani kun on ajaa aina täydet tixtexit niskassa, kelistä riippumatta. Mutta ajoviimat, melu, tms. eivät tuota räppänää todellakaan vaadi, vaan pleksi toimii loistavasti räppänä kiinnikin 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Kalkkaro

Lainaus käyttäjältä: Kalkkaro - 03.11.14 - klo:20:14
Biltemassa maksaa 9 Ah:n geeliakku 39,9e ( 151mm x 87mm x 107mm ).
Meni tuo akku niin kypsäksi ettei edes 3 tunnin latauksella jaksanut startata käyntiin.

Ostin ton Bilsun akun. Pistin suoraan laatikosta paikalleen ja napista käyntiin. Lähti kuin palmun alta. Jos tuo nyt 2 kesää kestää niin on 20e/kesä, olen tyytyväinen. Yritän muistaa kirjoittaa akun myöhemmistä vaiheista. Edellinen oli mabe in Japan, ehkä alkuperäinen, vuodelta 2009.
400 Burgman, 09

Kalkkaro

#72
Lainaus käyttäjältä: pekkaha0 - 06.12.14 - klo:20:15

Saisiko kuvaa tuosta lyhennetystä pleksistä tai edes tiedon siitä kuinka lyhyeksi lyhensit sen?

Kuinka lyhensin?? n. 30-40 cm langan päähän tussi kiinni. Tällä harpilla piirsin pleksiin katkaisukohdan, rälläkällä vedin ja hiekkapaperilla silotin.

Juurikin niinkuin Hitec sanoi, lyhyen pleksin tarkoitus on että kypärä on turpulenssin yläpuolella. Minä testain hiljaisuuden siten että vakiopleksin ollessa paikallaan ajoin "tapeilta" seisaaltaan, oli hiljaista. Siitä päättelin että on liian korkee tekee turpulenssin juuri kypärän kohdalle.

(23.12.15 Korjasin kirjoitusvirheen )
400 Burgman, 09

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Kalkkaro - 28.12.14 - klo:09:45
Siitä päättelin että on liian korkee tekee turpulenssin juuri kypärän kohdalle.

Ihan oikea päätelmä - tai sitten sen korkean pitää olla todella korkea, jotta tuo turbulenssi menee reilusti kypärän yli. Ja noin suuri pleksi taasen ... No makuja on yhtä monia kun on 2-pyöräisen omistajiakin, mutta... ::)

Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Kalkkaro

#74
Juu, en vaihda omaani tohon.

Mutta niinkus sanoit, kauneus on katsojan silmissä.

( 23.12.15 Korjasin kirjoitusvirheen )
400 Burgman, 09