Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

kymco agility 2T ei lähde startilla käyntiin

Aloittaja dumboduu, 23.10.14 - klo:21:27

« edellinen - seuraava »

dumboduu

Pyörittää kyllä startilla nätisti, mutta ei lupaakkaan. Polkimella lähtee houkuttelemalla (pari polkasua, vähän kaasua taas pari polkaisua sitten parit polkaisut ilman kaasua niin jo hörähtää).

EDIT:

ja lisäyksenä. Kun kesällä ostin skootterin, niin startti ei pyöriny ollenkaan. Puhdistin ja rasvasin startin niin lähti käyntiin pitkän sahauksen jälkeen koko kesän. Nyt tulppa uusi, akku uusi, eikä lähde edes lämpimänä käyntiin vaikka starttaa nätisti, Lämpimänä polkimesta kerrasta käyntiin.









Coastside

Yksi syy voi olla väljä sylinteri ja polkiessa kipakampi pyöräytys saa sen käymään. Asian voi koettaa kaatamalla teelusikallisen öljyä sylinteriin ja koettamalla startata. Öljy tiivistää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

dumboduu

Ajettu n.7000 km. Joko kone voi olla väljä?

Coastside

Siinä voi olla vikaa, vaikkei se ole kulunut. Melko usein uusien osien asennuksen jälkeen on puristukset poissa parin sadan kilometrin ajon tuloksena. Jos sen puristuspaineet mittaisi selviäisi asia heti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

dumboduu

Ok. mitttaanpa puristukset kunhan kerkeän. Kellään tietoa paljonko tulisi olla?

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 23.10.14 - klo:23:54
4-5 bar on useimpien paineet.

Puristuspaine- ja ohivirtausmittaus http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=566.msg6807#msg6807

Linkistä löytyy kuitenkin kertomanasi 10, jotain, mikä on ok lukema.
Jos DC sytytysboksi, ja akkujännite alhainen, startatessa kyykkää se ja jännite ei riitä kipinän tuottamiseen.

Coastside

DC poksi on arka akkujännitteen laskulle vaikka se sietää 9 V lukemia koska se sinne aina laskee startatessa. Sen katoaako kipinä, voi tulpanhattu irroitten kokeilla toisella tulpalla tulppa kiinni ja auki verraten.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Uusippa maadoituspiuhat akun - navalta runkoon ja moottoriin vähintään 6 neliön piuhalla..
Samalla se pluspiuhakin uusiks samankokoista 6 neliön piuhaa.
Sulakkeen kautta kulkevan virtalukolle menevän akun + johdon liitokset on herkkiä huonoille kontakteille, joissa häviää helposti 1-2 Volttia per liitos.
Tuo jo riittää ettei sytkäboksi anna kipunaa..
Ei olis ollenkaan huono juttu laittaa tuokin johto uusiks jollain 1,5 - 2,5 neliön johdolla.
Itse suosin 2,5 neliön johtoa näissä sähkön syötöissä muualla kuin starttimoottorille, jolle 6 neliön johtova.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Painepuutteen  puolesta puhuu kaksi seikkaa: Pyöritttää hyvin muttei käynnisty ja polkemalla lähtee. Polkemalla voi saada sen barin verran lisää mikä puuttuu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

PappaSkootteri

Vaikka moposkootterit ovatkin aika samanlaisia ja mallisia niin yritin lukea tarkkaan jotta mikä on vikana... ensin jäin miettimään jotta onko Kymcon Agilityä tehty kaksitahtisena kun minusta ne on kaikki nelitahtisia, korjatkaan jos/kun olen väärässä...
Toinen millä ei oikeastaan ole mitään merkitystä niin minkä vuoden mallia moposkootterisi on?
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

pekpel

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

PappaSkootteri

ok niin se taitaa olla mutta ajattelinkin että ne "vanhemmat" olisi kaikki nelareita mutta odotetaan nyt aloittajan "täsmentäviä" kommentteja...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

konenikkari

Onkohan ko. agilityssä dc syttylaitteisto.

Jos ac syttylaitteisto, ei startin käytön pitäisi vaikuttaa käynnistyvyyteen.
Startin teho noissa liennee n.200w.
Muttakoska startin pyöritysvoima ei ole lineaarinen, männän nopeus hidastuu, puristuksen tullessa.
Veikkaampa että kohtuu tervejalkainen kiksauttaa männän yli puristuksen suuremmalla kuin 200w teholla.
Ja lisäksi kun aina kuitenkin syttylaitteisto on jyrkästi riippuvainen koko magneeton tehosta ja magneettien ns. leikkaunopeudesta, kipinä on aina parempi, polkaistessa.
Iankaikkisen wanhoissa 6V vehkeissä käytettiin relevetoista erillistä starttisähköä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Samppa

Kannattaa myös laittaa kaasarin säädöt ylipäätänsä kohdalleen (jos eivät ole).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.