Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Kinkster

Nyt on ebayn 30€ 70cc pyttysetti (paketissa lukee  80cc <-- kiinalaisten liiottelua) kiinni ja kone lähti käyntiin ja skode kulki! Työkaluihin ja tökötteihin (ml. asennusoluet, -lonkerot ja -viskit) meni kyllä varmaan tuplasti tuon pyttysetin hinta. Aikaa kului n. 5 päivää eri tahdilla painaen. Eniten aikaa vei vanhojen tiivistejämien poistaminen.

Virheitä tuli tehtyä prosessissa useita ja hankaluuksia oli vieläkin enemmän. Loppupeleissä kun hermot eivät kestäneet niin kamat vaan kasaan about 3:tta kertaa sormet ristissä, kyrpä otsassa ja kyynel poskella.
Epäilemättä koko peli vielä laukeaa kohta puolin kun jotain jäi jostain pois tai momentit eivät ole kohdillaan jne. Mutta se on sitten sen ajan ongelma. Oppimisprosessi tämän piti olla mutta melkein avioeroprosessihan tästä meinasi tulla kun kamat makaa keittiön pöydällä päivä tolkulla. En suosittele prosessia kenellekään :-/

Nyt kysyisinkin mielipiteitä sisäänajosta ja öljyjen vaihdosta. Nyt juuri ennen ekaa käynnistystä vaihdoin uudet 15w-40 litkut mutta mites seuraava vaihto? 300m, 30km, 200km?
Ja kauanko tuota pitäisi ajaa sisään ja millaisella temmolla? Koulukuntia tuntuu olevan useita ja foorumia etsimällä en nyt päässyt oikein ymmärrykseen mikä on viimeinen sana (muoti) asiassa.

Ajattelin vetäistä tankillisen verran vaihtelevilla kierroksilla välttäen täyskaasulla huudattaen tasaista matka-ajoa ja sitten uudet öljyt ja sen jälkeen normaalien huoltovälien mukaan. Meneekö metsään?

Ja kiitoksia kaikille jotka foorumin eri ketjuissa auttoivat prosessiin liittyvissä kysymyksissä. Olette parhaita!


jwalk

Sillälailla! (y) Seuraavalla kerralla menee päivässä. Ite olen vaihtanut öljyt tuommosessa tapauksessa, kun tankillinen ajettu. Seuraavaksi 500km...
En tiiä mikä paras.
Ei mun mielestä ihmeempiä sisäänajohissutteluja, normi rauhallista,vaihtelevaa "pyörätieajeluvauhtia" ens alkuun

konenikkari

#1427
Niinhän ne kauppiaat aina, vähän KorostaA...hi
Itse virheitä tekemällä saa parhaan opin, se kun käy käsien selän ja lompakon päälle.
Öljyjä ei juurikaan noilla tilavuuksilla, tule vaihdettua, liian usein.
Vaihda öljysi vaikkapa sadan kilometrin ajon jälkeen, ja laske vanha öljy puhtaaseen valkoiseen kippoon,
ja katso tarkasti auringonpaisteessa, mitä tuli ;-)
Niin ne toimii "ihmislääkärissäkin",  otetaan pissa, uloste ja verinäytteitä, ja pyöritellään päätä, näytettä katsellessa hi
Parasta sisäänajoa on mielestäni 60--80% tehojen käyttäminen,
nelarilla taitaa tasakaasu olla eduksi, kaksitahdissa on syytä nopeutta jyrkästikin vaihdella.
Ei siis liian hiljaa mutta ei ihan täysilläkään.
Paljon luotettavia kilometrejä sinne päin.

PS. avioonneen liittyvissä asioissa,olen i´haan pihalla ;-)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Nuukailija

Sisäänajossa pahinta taitaa olla jos hissuttelee liian varovasti, alkaa syömään öljyä kuulemma, pitää olla juurikin sopivasti kuormaa, kuten konenikkari tuossa kertoilee.

Championin halvinta synteettistä oli omassa sisäänajossa, laitoin kokeeksi Motulin pyöräoljyä enkä huomaa mitään eroa.

Painavempia rullia sitten sisäänajon jälkeen voi harkita, omassa mopossa noin 5000 kierrosta yleensä, suotta huudattaa kun kulkee sen minkä tarvitsee noinkin.

-Zone-

Loppupeleissä se kone on niin helkutin simppeli jos vertaa vaikkapa AM6 yms vaihteellisiin motteihin. Kun kone oli paikallaan niin pytynvaihdossa meni viimeksi vajaa tunti kun rauhallisesti teki. Jos kone on irrallaan pöydällä niin samassa ajassa sen purkaa atomeiksi, vaihtaa kampuran ja lyö takas nippuun, mutta kun monesti ton homman tekee niin kyllä siinä kieltämättä on hivenen avioeron makua.. :)

Joku 40-50km konerempan jälkeen ajan ilman täyshuudatusta mutta lujaa, sen jälkeen öljyjen vaihto uusiin ja siitä eteenpäin sääli onkin sairautta..

joni_k

kuulostaa kyl ennätysajalta viisi päivää pyttyremppaa..  :D ilman asennusjuomia teen kahteen tuntiin pyttyrempan jos vaan katteet helposti saa pois purettua tieltä.

Coastside

Tuossakin koneessa on liuta kompastuskiviä, jotka teettää äkkinäisellä työtä. Ne ei olisi haitta jos niitä voisi harjoitella mutta kun ne tulee eteen kerralla. Virheittä kasaan saatu ekalla kerralla on hyvä saavutus. Vaikkapa huonosti asettunut männäntapin sokka voi rikkoa sylinterin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pera8x

mää oon noihin kiinanpeleihin suorittanu pikasisäänajon. eli heti vaan täysillä, niin saa nopeesti sisäänajettua. ;D noi on niin halpoja ja simppeleitä korjata, etten siis ole pitänyt sisäänajoa mitenkään merkittävänä seikkana noiden kohdalla. eipä ne ole osottanut mitään liiallisen kulahtamisen merkkejäkään sisäänajon puutteellisuuden takia.

kani

Joo. Hanaa vaan ja vaihtaa öljyt muutaman sadan km jälkeen. Sitten tonnin tai kahden välein fiiliksen mukaan.  Parhaiten toimii kun huoletta ajaa.

-Zone-

#1434
Tämä kun on oikeastaan kinkkien viritystopic, niin pistänpä tämän tänne.

Elikkäs tutulla oli keulakolaroitu peugeot vivacity jota se purki romukuormaan kun poikkesin. Pystykoneinen minarellin kopio 2T. Kytkin näytti uutta vastaavalta niin realisoin siitä sitten molemmat varit talteen kun kaikki oli kuulemma menossa romulavalle. Kotona varmistuin että takimmainen sopii sellaisenaan suoraan baotianin 4T koneeseen. Purin sen tuossa uteliaisuuttani ja variaattori on voimansiirtolevyä lukuunottamatta 1:1 samanlainen kuin baotianin. Rampit vaan on 4t varista poikkeavat, eli race-levyjen muotoiset. Tuo on siis alkuperäinen osa.


Etuvariaattoristakin sopii rullakuppi myös baotianiin. Sillä erolla että holkissa oli sisäreikä baotianin holkkia pienempi mutta käyttämällä baotianin holkkia sekin sopii. Rullakupissa oli myös rajoitinlevy rullakupin takana. Toinen eroavaisuus minkä pistin merkille oli rullakupin liukulaakeri joka oli selvästi paremman ja laadukkaamman näköinen mitä olen nähnyt yhdessäkään baotianissa. Siinä oli myös rasvaura.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 09.09.15 - klo:21:20
Tämä kun on oikeastaan kinkkien viritystopic, niin pistänpä tämän tänne.

Elikkäs tutulla oli keulakolaroitu peugeot vivacity jota se purki romukuormaan kun poikkesin. Pystykoneinen minarellin kopio 2T. Kytkin näytti uutta vastaavalta niin realisoin siitä sitten molemmat varit talteen kun kaikki oli kuulemma menossa romulavalle. Kotona varmistuin että takimmainen sopii sellaisenaan suoraan baotianin 4T koneeseen. Purin sen tuossa uteliaisuuttani ja variaattori on voimansiirtolevyä lukuunottamatta 1:1 samanlainen kuin baotianin. Rampit vaan on 4t varista poikkeavat, eli race-levyjen muotoiset. Tuo on siis alkuperäinen osa.


Etuvariaattoristakin sopii rullakuppi myös baotianiin. Sillä erolla että holkissa oli sisäreikä baotianin holkkia pienempi mutta käyttämällä baotianin holkkia sekin sopii. Rullakupissa oli myös rajoitinlevy rullakupin takana. Toinen eroavaisuus minkä pistin merkille oli rullakupin liukulaakeri joka oli selvästi paremman ja laadukkaamman näköinen mitä olen nähnyt yhdessäkään baotianissa. Siinä oli myös rasvaura.
Kappas! Tuo oli hyvää infoa, kiitokset tästä.  :)

xx851z

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 09.09.15 - klo:21:20
Tämä kun on oikeastaan kinkkien viritystopic, niin pistänpä tämän tänne.

Elikkäs tutulla oli keulakolaroitu peugeot vivacity jota se purki romukuormaan kun poikkesin. Pystykoneinen minarellin kopio 2T. Kytkin näytti uutta vastaavalta niin realisoin siitä sitten molemmat varit talteen kun kaikki oli kuulemma menossa romulavalle. Kotona varmistuin että takimmainen sopii sellaisenaan suoraan baotianin 4T koneeseen. Purin sen tuossa uteliaisuuttani ja variaattori on voimansiirtolevyä lukuunottamatta 1:1 samanlainen kuin baotianin. Rampit vaan on 4t varista poikkeavat, eli race-levyjen muotoiset. Tuo on siis alkuperäinen osa.





Etuvariaattoristakin sopii rullakuppi myös baotianiin. Sillä erolla että holkissa oli sisäreikä baotianin holkkia pienempi mutta käyttämällä baotianin holkkia sekin sopii. Rullakupissa oli myös rajoitinlevy rullakupin takana. Toinen eroavaisuus minkä pistin merkille oli rullakupin liukulaakeri joka oli selvästi paremman ja laadukkaamman näköinen mitä olen nähnyt yhdessäkään baotianissa. Siinä oli myös rasvaura.

Uteliaisuuttani en malta olla kysymättä, että kuka siihen Minarellin kopion on laittanut? Peugeotin oma kone ei ole lähelläkään pysty-Minarellia.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

openflow

Tarkista Zone lautasten akselinsuuntainen liike, joissain 2t-mopoissa on ohut hihnat ja lisäksi se liike on jotain ~10 mm, kun 4t-ihmeissä ~15 mm.

-Zone-

#1438
Lainaus käyttäjältä: xx851z - 09.09.15 - klo:22:31
Uteliaisuuttani en malta olla kysymättä, että kuka siihen Minarellin kopion on laittanut? Peugeotin oma kone ei ole lähelläkään pysty-Minarellia.
Joo, en taas tiedä mikä ajatuskatko kävi. Siis kyseessä on se pösön kone jossa on pytty hiukan taaksepäin kallellaan. Tyyppikoodia en nyt äkkiseltään osaa sanoa.

Toinenkin eroavaisuus muutes löytyi kytkimestä kun tarkemmin vilasin. Eli kitkapinta oli pidempi mitä baotianissa ja jouset oli pösössä jäykemmät. Yllä baotianin kytkin ja oikealla baotianin jousi.


Lainaus käyttäjältä: openflow - 09.09.15 - klo:22:59
Tarkista Zone lautasten akselinsuuntainen liike, joissain 2t-mopoissa on ohut hihnat ja lisäksi se liike on jotain ~10 mm, kun 4t-ihmeissä ~15 mm.
Sama näkyi olevan molemmissa. Näyttäisi muutoinkin että takavariaattorin taaempi lautanen (jossa on laakerit) on ihan sama. (Pösössä oli myös leveä hihna paikalla. Merkintöjä en muista, mutta hyppysissä oli kuten olis baotianin)

E: Pösön hihnan kooksi näyttäisi google kertovan 17,5 x 765mm

jwalk

Meinaatko kokeilla toiminnassa? Olis mielenkiintoista kuulla kokemukset.