Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Hyvä että asia selvisi. Näin perjantaiehtoona kun ei oikein tekemistä ole ja kun ei juuri nyt huvita juopotellakaan, niin ajankuluahan tää vain oli ;)

-Zone-


jussi

Tilasin toivottavasti oikean satsin. Mittasin reikien välin ja tarkistin että palassa on tuo kaareva reuna...en tosin tiedä onko tuolla kaarella merkitystä mutta on nyt siis samanlainen kuin tuo jäljellä oleva oma pala. Eli siis tuo alempi linkkisi vastaa tuota mopossa kiinni olevaa palaa. Hyvä tietää jatkossa, että kiinan 110cc Samurain jarruosat käyvät tähän fude classic vekottimeen ainakin takana olevan levyjarrun osalta.

-Zone-

Purin 139qma koneen eli pitkälohkoisen ja piti laittaa sinne qmb koneen perävälitys, mutta tuossa olikin jo sama. Onkohan joskus vaihdettu 10" koneesta vai onko jollain tullut vastaan uutena?

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 26.05.15 - klo:11:38
Purin 139qma koneen eli pitkälohkoisen ja piti laittaa sinne qmb koneen perävälitys, mutta tuossa olikin jo sama. Onkohan joskus vaihdettu 10" koneesta vai onko jollain tullut vastaan uutena?

Ainakin mun Solifer Speedissä on juuri tuollainen välitys, tismalleen sama kuin Zonerissa.

Jogimies

Mikä kaasarin osa puuttuu tästä?(ympyröity)  skootteri keeway focus
http://u.kahvipaketti.com/u/53792589018.jpg

Kierteet on joten onko seosruuvi?

-Zone-

#546
Siinä kaasarissa ei ole seosruuvia, vaan siinä on ilmaruuvi. Sillä säädetään silti samaa asiaa kuin seosruuvillakin. Ilmaruuvi on videon kohdassa 0:50 eteenpäin - https://youtu.be/A1vRMERs4RQ
Ja mitä tulee tuohon tyhjään paikkaan, niin joillakin on siinä ollut krominen tulppa, joillain ei mitään http://i41.tinypic.com/2pyaplh.jpg (eli se tulppa ei vaikuta mihinkään muuhun kuin ulkonäköön)

Jogimies

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 26.05.15 - klo:19:11
Siinä kaasarissa ei ole seosruuvia, vaan siinä on ilmaruuvi. Sillä säädetään silti samaa asiaa kuin seosruuvillakin. Ilmaruuvi on videon kohdassa 0:50 eteenpäin - https://youtu.be/A1vRMERs4RQ
Ja mitä tulee tuohon tyhjään paikkaan, niin joillakin on siinä ollut krominen tulppa, joillain ei mitään http://i41.tinypic.com/2pyaplh.jpg (eli se tulppa ei vaikuta mihinkään muuhun kuin ulkonäköön)

Okei, vaikuttaako tuon ilmaruuvin puuttuminen käyntiiin lähtemisessä ? mikäli tuossa on sellainen joskus ollut edes

-Zone-

#548
Jaa siis ilmaruuvin puuttuminen. Vaikuttaa ehdotomasti, mutta ainakin sun kuvassa se näkyi olleen paikallaan.
Eli ilmaruuvi ei ole siinä tyhjässä kohdassa, vaan siinä missä videossakin se näytetään.

Nuukailija

Noita valokatkaisijoita kun on skoottereiden tangoissa, niin jokuhan voisi kuvitella, että ne käy keskenään sen kuin vaihtaa.

No käyhän ne, mutta ei ne johdot ole samoissa paikoissa vaikka liittimet on samoja, eikä katkaisijakaan toteuta samanlaista kytkentää, että vaikka noin suurinpiirtein oikeisiin johtoihin sen onnistuisitkin yhdistelemään, niin ei se toimi.

Vaan sitten kun kaikki kaasukahvat ei käy kaikkien katkaisijoiden kanssa vaikka nekin nyt ihan samalta näyttää, kaikenlaisia turhia metallivaluja jätetty toisiin katkaisinrunkoihin, niin että kaasukapula ei mahdu pyörähtelemään.

Kaasuvaijeriakin on sitten pikkuruuvilla ja katkaisinrunkoon kierrettävää mallia, taisi olla vielä joku kolmaskin tyyppi.

Mikä sitten käy minkäkin kanssa, siinä välillä palikat pyörii käsissä useamman kerran.

Qinkki Zonerissa oleva katkaisija ei oikein toteuta itseään Soliferissa, mutta kun piti mennä särkemään Soliferin kaasukapula ja Zonerissa moinen oli jouten, niin piti sitten se katkaisijakin vaihtaa, Soliferin katkaisijassa kun oli liikaa haittoja, mutta kun ei, ei se vaan onnistu ihan noin.
Ei edes liitinrungosta johdot irroittamalla ja oikeaan järjestykseen laittamalla, kun johtoja on liian vähän Zonerin katkaisijassa ja jos nyt oikein tulkitsin sähkökuvia niin kytkentä katkaisijassa on erilainen.

Soliferissa kytketään kolme johtoa kun laitetaan parkit päälle, mutta Zonerissa kaksi, eli ei se vaan oikein toimi samalla logiikalla.

En jaksanut sitten enää tutkia saisiko sen itse kytkimen sähköisen osan siirrettyä.

pera8x

en tunne tuota kyseistä kaasarimallia sen tarkemmin, että voisin siihen mitään faktaa antaa. mutta vois olla myös ryypyn paikka, jos tossa mallissa on oikea rikastin, eikä kuristaja. toki, jos ryyppy on paikallaan ja toimii, niin ei se sitten voi sekään olla. katso nyt ainakin, että meneekö siitä mitään kanavia minnekkään, vai onko vaan "sokea" paikka. jos ei mene kanavia, niin on aivan sama onko siinä yhtään mitään paikoillaan.

konenikkari

#551
Taitaa olla kaasuttimen lämmityselementin paikka, jota ei jostain syystä suomeen tuoduissa malleissa ole.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pera8x

jos se on kiinalainen kopiokaasari jostain toisesta kaasarista, niin saattaa olla aikamoisiakin yllätyksiä noissa. käyntivikaa etsiessäni ihmettelin, kun ei kiinanskootterin kaasuttimen tyhjennysropusta tule mitään. päättelin, että kaasutin on tyhjä ja irrotin sen tutkiakseni vikaa. täynnä se oli, mutta tyhjennysroppu ei ollut yhteydessä minnekkään. oikein ruuvvi oli ja jengat sille ja lähto letkullekkin, mutta ei ollut yhteyttä kohokammioon. :o

Nuukailija

Minkähänlaista vaihtoväliä kampuran laakereille / kampuralle olette käyttäneet?

Se 10 000km alkaisi pian olla täynnä, tekisi mieli päästellä liukkaiden tuloon ennen kuin alkaa tekemään tuota konetta uusiksi alakerran osalta ja olisi kiva kuulla kokemuksia paljonko noilla kampuroilla ja laakereilla on päästy.

Coastside

Kolmesta koneesta ei yksikään ole päässyt kampuran loppuun saakka ennen vedon heikkenemistä tms..
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04