Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot kisbee sammuilee

Aloittaja empsutin, 25.04.15 - klo:16:14

« edellinen - seuraava »

empsutin

Juu, elikkäs peugeot kisbee on nyt alkanut sammuilla.. Sammuu liikennevaloihin, monesti heti jos pitää hidastaa vauhtia niin kone lakkaa käymästä ja vaan sammuu. Ei aina lähde heti uudelleen päälle vaan joutuu jurnuttamaan sammumisen jälkeen, mutta muuten kuitenkin käynnistyy hyvin. Tasaisella kulkee kyllä mainiosti. Skootteria ei ole paljoakaan huollettu, ostettiin se käytettynä kun oli ajettu vajaa 6000km. Nyt mittarissa reilu 7000km. Mitäs epäilisitte syyksi? Minulle on sanottu, että voisi johtua tulpasta että se pitää vaihtaa. Parin viikon päästä huolto.. Ajettu skopalla paljon maaseudulla kuoppaisia ja mutaisia teitä, mutta myös kaupunkiajossa. Kertokaas mikä vois olla syynä, itse oon ihan amatööri näissä huoltohommissa :-/

Coastside

Noissa kiinankaasareissa on huono tyhjäkäynti. Se pitää säätää suureksi mutta ei niin suureksi että kytkin ottaa kiinni jonka näkee keskituella takapyörästä. Omassani olen säätänyt sen niin että kylmänä se käy tyhjää mutta lämpimänä säätelen kahvasta jos meinaa sammua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#2
Ehkä olisi syytä suorituttaa/suorittaa se?!? huolto, ja huoltoon viedessä mainita, ettei aikaisemmista huoltotoimista ole tietoja.
Heikossa hapessa oleva ilmansuodatin, esim. vois aiheuttaa ko oireita.
Pieni nelitahtimoottori, jos ei saa raitista ilmaa vaan imee toistuvasti vain kampikammion tuuletusilmoja,
tukehtuu, omaan pieneen itseensä  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

openflow

Kaipaa mahdollisesti putsausta koko mopo: variaattori(kaikki osat), sekä ilmanputsari. Kytkimen kengät jos on jumissa, kone sammuu herkästi kun mopolla pysähtyy. Putsaamalla tämäkin paranee.

User

Ynnä moottorin venttilien säätö on paikallaan.

helkama sc-r

Kohokammion bensanpinta jos on liian alhaalla ja/tai tyhjäkäynti liian pienellä, voi sammua jarruttaessa se.

Lärs

#6
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 25.04.15 - klo:16:42
Heikossa hapessa oleva ilmansuodatin, esim. vois aiheuttaa ko oireita.
Pieni nelitahtimoottori, jos ei saa raitista ilmaa vaan imee toistuvasti vain kampikammion tuuletusilmoja,
tukehtuu, omaan pieneen itseensä  ::)

Tämä auttoi mulla ja juuri samanlaiset oireet +kaikkea outoa mitkä ei selvinneet ensin sitten millään! :D
Mulla kun sammui niin ei lähtenyt tuntiin käymään ja sai akun ru*nkata loppuun aina sekä ruuvata kaasuvaijeri irti/kaataa sinne bensat ja taas mentiin..
IlmanPutsarin pohjassa on se "ilmanottoaukko/reikä", noh laittamalla sormen hetkeksi siihen ja starttaa, niin parin startin jälkeen hörähtää kauniisti käymään!
Sai liikaa ilmaa vaiko liian vähän ja huomasi kun kieroksetkin hyräili omiaan eikä tullut tuo mieleen..

Kaikissa oudoissa käyntiongelmissa kannattaa ehdottaa tuon tarkistamista ja että kokeilee ilman koko putsaria ja käsitekniikalla peittää aukon (Ei tulllut mieleen vaan tietystikään tämä asia kun itse putsari sisältöineen näytti aivan ehjältä..)

Skegge

#7
Loppusyksyn ostoksena oli reilut 4000 km ajettu Kisbee, joka oli juuri tullut merkkihuollosta. Satakunta kilsaa tuolla tuli ennen talvea rullailtua ja huomoitua, että tyhjäkäynti ei ole OK. Vauhdista kun pysähtyi esim. liikennevaloihin niin ensin kierrokset jäivät ylös ja hetken päästä sammui ellei kaasulla koko ajan avittanut. Tyhjäkäynnin säätö ei auttanut vaivaan. Talveksi tyhjensin tankin vanhoista bensoista ja laitoin pienkonebensat tankkiin.

Syksyllä huomasin, että kumisessa imukaulassa on halkeamia joten maaliskuussa tilasin Virijavara:sta uuden ja laitoin sen tänään paikalleen. Kurkkasin samalla ilmanputsarin, tylpan ym. Vanhoilla säädöillä lähti hyvin käymään mutta kierrokset olivat aika kovat. Kävi kuitenkin reilun 5 min mutta edelleen sammuilee paikallaan ollessa itsekseen.

Koeajolla pääsin reilun kilometrin, jonka jälkeen alkoi prötäämään ja sammui. Hetken sahaamisen jälkeen käyntiin ja matka jatkui. 10 km lenkin aikana sammui kuitenkin kymmenkunta kertaa ja muutamaan otteeseen putkessa paukkui. Välillä tuntui, ettei saisi kunnolla bensaa ja välillä taas ihan kuin rajoitin tai sytkä pätkisi pienemmilläkin nopeuksilla.

Mistähän lähtisi ongelmaa ratkomaan? Voisiko olla puolassa häikkää?

Skegge

#8
Kysymys myös poljinkäynnistyksestä. Eli kuuluuko tuossa olla joku "palautusjousi"? Lähtee tuo potkimallakin käyntiin mutta kiksi pitää nostaa itse yläasentoon ja muutenkin käynnistyspolkimen liikerata on kovin lyhyt.

openflow

Kyllä siellä pitää jousi olla. Skoottereissa poljinten liikeradat ovat lyhyet.

Skegge

Lainaus käyttäjältä: openflow - 02.04.16 - klo:23:53
Kyllä siellä pitää jousi olla. Skoottereissa poljinten liikeradat ovat lyhyet.

No mihinköhän se jousi on hävinnyt/katkennut? Onko yleistä että jousi hajoaa käytössä?

Skegge

Eikö kenelläkään mitään ehdotuksia tuon käyntiongelman ratkaisemiseksi? Syksyllä siis sammui ainoastaan tyhjäkäynnillä, nyt hyytyy täydestä vauhdistakin.

jwalk

Niin, puolaahan itse veikkailitkin ja se onkin mahdollinen syy. Lämmetessään rupee lyömään läpi. Myöskään cdi ei ole poissuljettu vaihtoehto, vähän samasta syystä.

Coastside

Trööttääminen viittaa bensanpuutteeseen mutta viallinen CDI oireilee hämäävän samalla tavalla. Käynnistyy hetken päästä ja toimii ja taas sammuu ja käynnistyy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Tulpan vilkaisukin ajelun jälkeen, oireiden tultua voi kertoa jotain, jos sytytysonkelmia, niin tulppa kostea. Jos bensanpuutetta, niin kuiva/valkea