Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Solifer -07 öljynvaihto ja startti probleemaa

Aloittaja Mikko ja Solifer, 19.04.12 - klo:11:55

« edellinen - seuraava »

Mikko ja Solifer

Nonii, olen uusi palstalla ja jos kysymyksiini löytyy jo vastaus niin saa linkata niihin. Ja termistö on mitä on kun en ymmärrä moottoriajoneuvoista mitään.

Elikkäs. Omistan vm -07 Solifer Speedin, joka on niin susi ettei toista maailmassa. Ei koskaan enää Solikkaa.

Mutta. Otin Skootterini talvisäilöstä muutama viikko sitten. Vaihdoin samantien öljyt skootterin takaapäin katsottuna oikealle puolelle ja muistaakseni 15-40w öljyä. Ei siinä mitään, sen suhteen kaikki kunnossa. Mutta ei sen suhteen ongelmaa. Varsinainen ongelma on se, että mulla ei syystä tai toisesta sähköstartti toimi. Ostin uuden akunkin, mutta ei toimi silti. Laturi toimii. Mutta potkaisemalla lähtee YLEENSÄ käyntiin. Viime kesänä ja alkutalvesta pikkupakkasillakin lähti hyvin potkimalla, mutta nyt keväällä jos on astekkin pakkasta ni ei lähe käyntiin potkimalla. Ongelma on lähinnä "potkukammen" hyytyminen, eli se ei palaudu ylös kun se potkaisee alas. Kun muutamakin aste plussaa ni kaikki toimii hyvin. Osaako kukaan sanoa mistä moinen äkillinen hyytyminen saattaa johtua?

Pitääkö skootterin takaapäin katsottuna VASEMMALLE puolelle, eli juurikin siihen missä "käynnistyskampi" on vaidella jotain öljyjä, ja jos, niin kuinka ja mitä ja miten?

Entä osaako joku sanoa miten saisin selville mikä ja missä sähköstartti tökkii? Viime kesän puolessa välissä s.startti alkoi oikkuilemaan eikä toiminu. No latasin akun ja taas toimi pitkään. Sitten taas hyyty startti kunnes latasin akun, ja jonkin ajan päästä hyyty taas. No ajattelin että hommaan vasta tänä kesänä uuden akun (tarkistettiin että latuuri toimi) josko pelais. Mutta startti ei edelleenkään inahdakkaan. Tuohon on kertaalleen jo takuussa yks starttimoottori vaihdettu. Ehdotuksia?

Coastside

#1
Täällä on ketjut noista aiheista ja kaluttu luita myöten. Starttiongelman pääsyy on lika ja rasvan puute. Ja tietenkin rakennevirheet.

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=608.0

sivulla 17 on ohje huoltaa poljinkoneisto, mutta kuvia on kadonnut joten se ei enää niin selkeä ole. Joka tapauksessa se on purettava ja pestävä siitä hihnan töhnästä ja voideltava öljyllä akselit ja vaseliinilla rattaat.

Käynnistyvyysongelmiin on monia syitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Mikko ja Solifer

Kiitos vastauksesta.

Huh mitä ripulia suolsin tuossa avausviestissä ku työn lomassa kirjoittelen eikä ehtiny oikolukee :D

Mutta osaatteko sanoa tuosta öljyhommasta/käynnistyskammen tahmaamisesta?

Koitan illalla editoida aloitusviestin hieman ymmärrettävämmäksi :D

mopo305

Mulla derbissä,takerteli se kammen akseli siihen kuoreen,koita ruiskia akselin juureen vaikka WD40;ä,jos auttais?
......näin teemme, rahat juomme, ja kävelemme kotiin.

Mikko ja Solifer

Lainaus käyttäjältä: mopo305 - 19.04.12 - klo:14:05
Mulla derbissä,takerteli se kammen akseli siihen kuoreen,koita ruiskia akselin juureen vaikka WD40;ä,jos auttais?
Täytyy kokeilla. Tosin ongelma ilmenee vaan kylminä (eli 0 alle) aamuina.
Onko tosiaan tuolla kampipuolella jotain vaihdettavaa öljyä?

Samppa

Coastin linkistä löytyy ratkaisu käynnistyspoljin probleemaan. Osia öljytessä tulee olla tarkka, ettei öljyä mene vääriin paikkoihin.

Alennusvaihteistosta löytyy vaihteistoöljyt ja moottorista moottoriöljyt (kun kerta nelitahti).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Mikko ja Solifer

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 19.04.12 - klo:14:34
Coastin linkistä löytyy ratkaisu käynnistyspoljin probleemaan. Osia öljytessä tulee olla tarkka, ettei öljyä mene vääriin paikkoihin.

Alennusvaihteistosta löytyy vaihteistoöljyt ja moottorista moottoriöljyt (kun kerta nelitahti).
Jees, tänks. Pitää himassa lukee paremmalla ajalla tuo linkki. Alkua vilkuilin ni luulin että oli vaan sähköstarttia koskevaa juttua.