Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

openflow

Siinä lelu kalareissuille.
#The Endless Summer - KTM 450 EXC
https://www.youtube.com/watch?v=U85Zyagvps4

-Zone-

On nuokin ihan kivoja, noissa on vaan yksi vika. Mulle kun se paras kalavärkki olisi enduro-mopo. Ja mieluusti laatumerkin valmistamana ja nelitahtisena. Semmosia ei harmi vaan oo.. Eipä ole kyllä nyt rahaakaan, niin ei pääse suuresti harmittaan :)

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 26.05.15 - klo:20:08
On nuokin ihan kivoja, noissa on vaan yksi vika. Mulle kun se paras kalavärkki olisi enduro-mopo. Ja mieluusti laatumerkin valmistamana ja nelitahtisena. Semmosia ei harmi vaan oo.. Eipä ole kyllä nyt rahaakaan, niin ei pääse suuresti harmittaan :)

Juu, Hondan CRF50 mainostetaan oikein huoltovapaaksi eräänkin liikkeen sivuilla, mutta se on nappulakokoa eikä tietty tieliikennekelpoinen, mutta mopon kone ja vähän oikeaa näköä.

Itse luulen, että tulevina vuosina tuolla saralla alkaa tulemaan malleja tyrkylle.

Meccca

Millähän ihmeen konstilla saa laakerin pois minarellin pystykoneen perälootasta? Se laakeri joka on suoraan kytkimen akselin alla sielä öljykopassa. Pitää niin pahaa rohinaa ja näyttää olevan ruostettakin niin joutuu vaihtamaan.

openflow

Vaikkapa kiila-ankkuri laakerin kiinni. Sitten paljon lämpöä laakerin ympärille ja vedät/kampeat pois.

Coastside

#1580
Kolosta saa helposti puutapilla joka on reijän suuruinen ja pyöristetty päästään. Sillä ja vasaralla tungetaan märkää paperia joka työntää laakerin ulos. Lämmitys auttaa selvästi niin että laakeri voi pudota kopauttamalla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Meccca

Kiitos paljon vastauksista, kyllä näillä ohjeilla varmasti lähtee :)

Kinkster

Mikäs tälläisen Sonik retroskootterin oikea nimi olisi:
http://www.tori.fi/keski-suomi/Sonik_skootteri_19397090.htm?ca=7&w=1

Eli ei oikein löydy mitään infoa ko. vehkeestä netistä eli onko kyseessä joku baotian/tmv alunperin?

Coastside

Täällä oli jo tuosta ihmeestä neuvoa. Sen mallikoodilla ja runkokoodilla voi googlettaa jos ne saa nähtyä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.05.15 - klo:10:06
Muistan kun ladat eivät kelvanneet autojobbareiden pihoille vaan ne meni romikseen tai paaliin kun vaihdossa joku otti. Mikään joka näytti itäautolta, ei saanut hyvää kohtelua. Pari aatteen miestä ei asiassa auttanut. Mallit jotka ei nuorisoa kiinnosta kokevat nopean poistumisen.

Aika moni seitkytluvun lada päätyi viron kautta takaisin lähtömaahansa,siellä kun varaosia pystyi ostamaan/valmistamaan (varastamaan) köyhäkin.
Harvoin näkyi peruslada paalissa.
Itse istuin tallinnassa 90luvulla taksiladan kyydissä, joka oli oudon, tutunnäköinen kuskia myöten.
Todella hienoksi oli 1200L laitettu.
Mieleen jäi stereoiden, matkustajan penkin alle asennettu, todella onnistunut bassokotelo  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

FrozenCorpse

Eipähän oo koskaan ennen päässy jarrupalat kulumaan loppuun, niin mitähän jarrupalojen vaihto huoltoliikkeessä mahtaa kustantaa?
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

konenikkari

#1586
Lainaus käyttäjältä: FrozenCorpse - 30.05.15 - klo:15:54
Eipähän oo koskaan ennen päässy jarrupalat kulumaan loppuun, niin mitähän jarrupalojen vaihto huoltoliikkeessä mahtaa kustantaa?

Hyvä jos jarrupalat loppuu, yhtenä päivänä.
Itse ostin "paremmat" jarrupalat, ja nyt menee vaihtoon jarrulevy  ::)
Riippuu niin paljon tapauksesta, itse olen vaihtanut joskus palat"samaan hintaan"
Toisena päivänä, jos oikein on männät jumissa saattaa kulua toimeen kaksikin tuntia, comsii Comsaa. :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kone

Elpyykö akku, kun tunaroin sen tyhjäksi, eli jäi virrat päälle? Yli vuorokauden ollu latauksessa.

Nuukailija

Voi se akku elpyäkkin, kestoikää tuollainen lyhentää, mutta välttämättä ei kuole, mutta varo ettet kovin pitkästi keittele sitä, sekään ei ole hyväksi.


Onkos muilla sellaista ilmiötä, että etujarru ikäänkuin pumppaa, kahvassa tuntuu nytkiminen ja jarrutehokin humppaa?

Jarrulevyn otin pois ja mittailin suorakulmalla eikä tuo nyt pahasti kiero ainakaan ole, mutta teho heittelee riippuen mikä kohta levystä on palojen kohdalla menossa.

Lukeehan tuossa jarrusatulassa, että ABS, jos se on sitten ominaisuus, muuta ABS efektiä tuskin löytyy...

konenikkari

#1589
Lainaus käyttäjältä: Kone - 30.05.15 - klo:16:13
Elpyykö akku, kun tunaroin sen tyhjäksi, eli jäi virrat päälle? Yli vuorokauden ollu latauksessa.

Sama juttu ku ihmiselläkin, mitä nopeammin saa ensiapua, sitä parempi on ennuste  :D

Seuraa akkua ladatessasi ettei akun lämmöt nouse paljoakaan yli käden lämmön.
Riippuen latauslaittesta akku latautuu täyteen 1- 2vrk.ssa.
Oikea tapa testata akun kuntoa on mitata sen lepojännite, 3-4 vrk latauksen jälkeen, lepojännite pitäisi pienellä kuormalla n5W olla12,6-12,7V.
Kuormituskokeen, jonka pitäisi olla noin kolme kertaa akun Ah määräinen pitäisi suorittaa samoin vasta noin 3vrk levon jälkeen.
Tuolloin esim. 8Ah akun jännite ei saisi laskea alle 10,5V, 24A kuormalla15 sekunnin aikana.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)