Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Agility yleinen keskustelu

Aloittaja Pekoni, 23.06.08 - klo:15:46

« edellinen - seuraava »

pekpel

Siis kohokammion tiiviste hajalla ?
Se ohkanen rinkulatiivisteen rääpäle ..
Varovasti se rääpäle paikoilleen ja vaikka silikoonia hiukan kaveriksi sille jokapaikkaan, mutta vähän, oikeesti vain vähän..
Jos laitoit liikaa niin nyt onkin suuttimet tukossa :P

Tulppahan lähtee irti oikeankokoisella avaimella, joskus joutuupi tulppa-avaimen ympärystää hiukan hiomaan jotta mahtuu jäähdytysripojen välistä siihen tulppan asti tuo avaimen pirkula. Mulla oli people s ja siihen meni se 21mm tulppa-avain, mutta ei samankokoinen hylsy, eli ohutseinämäinen piti olla.

Tuo kymsotinhan on tunnettu pienistä puristuksista, mutta itselläkin ollut mokoma vekotin joka vuoti kannentiivisteestä eikä meinannut käyntiin lähteä muuta kuin kunnon kirosanojen kuumentamana.
Venttiilit toimivat kunhan niissä on hiukankin välystä kylmänä, vaikkapa se kuuluisa 0,05mm, toisaalta jos venttilit vuotavat niin välyksillä ei ole paljon väliä.

- Koita nyt saada se tulppa irki ja uusiks.
- Jos se tulpan ja bensojen uusiksivaihto ei auta niin lisää oirehdintaa tänne tiedoksi, kiitos..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

AnttiP

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 10.02.14 - klo:22:48
Siis kohokammion tiiviste hajalla ?
Se ohkanen rinkulatiivisteen rääpäle ..
Varovasti se rääpäle paikoilleen ja vaikka silikoonia hiukan kaveriksi sille jokapaikkaan, mutta vähän, oikeesti vain vähän..
Jos laitoit liikaa niin nyt onkin suuttimet tukossa :P
Kohokammion tiiviste on ehjä mutta  bensa vuotaa kohokammion vierestä olevasta pyöreästä osasta(en tiedä nimeä) joka on kiinteästi kiinni kohokammion kannessa.
Ja kyseisen pyöreän osan kannen välissä ei ollut tiivistettä eikä ole räjäytyskuvassakaan..

Mutta palaillaan taas kun löydän sopivan tulppa-avaimen  ::)

Kinkster

Onko näissä Kymco Agilityissa vuosimallista riippumatta aina yhteensopivat vanteet? Eli akselin halkaisijat, jarruosat jne?

Kinkster

Mistä saa agilityn varikopan tiivisteitä? En löytänyt googlella ainakaan mistään.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

xx851z

#200
Lainaus käyttäjältä: Kinkster - 05.05.15 - klo:17:00
Mistä saa agilityn varikopan tiivisteitä? En löytänyt googlella ainakaan mistään.

Alkuperäinen on aika kallis, Saksassa 18,61€. Itse aion kokeilla normikinuskin paperiversiota kun alkuperäisestä kumitiivisteestä aika jättää.

http://www.racing-planet.de/e01-kurbelgehaeuse-kpl-variomatikdeckel-p-125206-1.html?backcPathco=125&cPath=26_105#.VUjuyfDUA8M

Edit: Yllättäen tiiviste on halvempi kotimaassa,  maksaa Mascolla 11.55€ ja sitä on varastossa.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

Kinkster

#201
Kappas juu. Vaatikin osaluettelon selausta ja sitten osan nrolla hakua. Mascon sivut on kyllä aika syvältä.

Kinkster

#202
Lainaus käyttäjältä: AnttiP - 11.02.14 - klo:07:56
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 10.02.14 - klo:22:48
Siis kohokammion tiiviste hajalla ?
Se ohkanen rinkulatiivisteen rääpäle ..
Varovasti se rääpäle paikoilleen ja vaikka silikoonia hiukan kaveriksi sille jokapaikkaan, mutta vähän, oikeesti vain vähän..
Jos laitoit liikaa niin nyt onkin suuttimet tukossa :P
Kohokammion tiiviste on ehjä mutta  bensa vuotaa kohokammion vierestä olevasta pyöreästä osasta(en tiedä nimeä) joka on kiinteästi kiinni kohokammion kannessa.
Ja kyseisen pyöreän osan kannen välissä ei ollut tiivistettä eikä ole räjäytyskuvassakaan..

Mutta palaillaan taas kun löydän sopivan tulppa-avaimen  ::)

Tää tulee sitten tosi myöhään mutta tarkoitit varmaan kiihdytyspumppua, mistä se bensa vuotaa.
Koittappa varmistaa ettei se kiihdytyspumpun kanava ole tukossa ja/tai väsää jokin tiiviste tuohon vaikka tarvittaessa. Vai voisko rikkinäinen pumpun kalvo aiheuttaa moista.
Nuo kaasarin kiinnitysruuvit on muuten aika pehmeää tekoa ja pyöristyvät aika herkästi.

Tulppa-avaimen saa varmaankin helpoiten joltain skootteriaan varaosiksi myyvältä.

Mites muuten tolle projektille kävi loppupeleissä?

Kinkster

Olen taas innostunut testailemaan Kymcon kanssa erinäköisiä juttuja nyt kun tuo käynnistyongelma tuli aikalailla kuntoon ja keväthuollot ja muut peruspuhdistukset on tehty.

Joskus tilasin jostain ebaysta tmv kierroslukumittarin, jota en sitten koskaan asentanut. No nyt tuota laitetta katselin tarkemmin ja aika simppeli peli. 4-5 kierrosta johtoa tulpanjohdon ympärille ja sillä sipuli.
Ensin testasin, että toimii. Ja sen se teki kertaheitolla. Ei tarttenut mitään asetuksia säätää. Seuraavaksi vedin johdon katteiden alta ja mittari kiinni (teipillä) vain kojelautaan.
Hieman viivellä tuo näyttää kierrokset mutta on ollut avulias peli kun on koittanut eri rullia jne.

Tässä youtubesta esittely ko. laitteesta ruohonleikkurin kera:
https://www.youtube.com/watch?v=N1jimBtTaAM

Sitten ostin täältä foorumilta Agilityn CDI vakioboksin ja sahasin interwebz-ohjeiden mukaan palikan takaosasta niin, että jokin mikälie 1mm paksu kuparilanka katkesi ja sitten testaamaan.
Perus CDI:llä laite kiertää n. 7700rpm maksimissaan mittarin mukaan. Modatulla boksilla menisi varmaan 9000 mutta jonnekin 8600+ tietämille olen vain kymcoa kurittanut.
Haitta puoli tuosta modatusta CDI boksista oli se, että laite menee liian lujaa  eli 70km/h alamäkeen kun ennen meni about 60 ja risat vain. Kiihtyvyyden takia kuitenkin pidän moisen värkin käytössä. Persdynotuntumalla 7500-8500 kierroksilla kun vehje kiihtyy näppärämmin ja menee ylämäetkin mukavasti kun ei ne kiekat laske sinne 6xxx puolelle enää niin herkästi. Normirullilla (6.5g) vaan ei nuo kierrokset oikein tupannut aina nousemaan tuonne 8000 tienoille. Ja ylämäkiin laskivat melkein aina alle 7000 eli hyytyi. 5.7g rullilla meni hieman paremmin. 5.0g rullilla meni jo hyvin, mutta kierrokset pauhaavat sitten koko aika 8500rpm tienoilla eli meteli on sen mukaista.

Sitten päätiin koittaa uudestaan virijavaran Dr.Sliders-wannabee-variaattorinliukurullia (huom. linkki 7g versioihin). Viimeksi kun noita 6g liukureita koitin niin aika pettynyt olin. Meni silloin huonommin kuin perusrullilla. No nyt pesin rullakupin kunnolla ja liukurullat sisään. Ja nyt nuo toimii aivan loistavasti. Kiihtyvyys on hyvä alusta loppuun ja ylämäetkin menee paremmin kuin ennen. Persdynolla sanoisin, että 0-40km/h on joku 7-9sek. Kierrokset pauhaa jossain 7000-8000 kohdilla melkein koko aika paitsi matka-ajossa voi höllentää hieman. Ratsu reagoi kaasuun hienosti ja kiihtyy loiviin ylämäkiinkin hyvin. Mahdoinkohan laittaa liukurullat aikoinaan väärinpäin kun eivät toimineet vai vaikuttiko kupin likaisuus asiaan. huu nous.
Olen erittäin tyytyväinen 6g liukurulla + rajoittamaton cdi-boksi kombinaatioon.




terppa82

Ei tarvi olla vielä huolissaan nopeuksista. Agilityn mittari näyttää 10km/h liikaa.

Kinkster

Lainaus käyttäjältä: terppa82 - 27.05.15 - klo:14:00
Ei tarvi olla vielä huolissaan nopeuksista. Agilityn mittari näyttää 10km/h liikaa.

Totta tuo. Mutta menee siis 70km/h gps:ään alamäessä tällä hetkellä.

purgiaali

Lainaus käyttäjältä: terppa82 - 27.05.15 - klo:14:00
Ei tarvi olla vielä huolissaan nopeuksista. Agilityn mittari näyttää 10km/h liikaa.
Sanoisin että 20% liikaa, sillä virhe kasvaa suhteessa nopeuteen.

Hyvä, Kinkster, kun mittailit nuo kierrosluvut. Modatun ja modaamattoman kierroslukuja, olen pyöritellyt päässä niin että kohta olisin ollut itse mittailemassa. Kovasti fanitan tuota alkuperäistä cdi:tä modattuna, kun siinä säilyy rajoitus, mutta paljon vakiota järkevämmällä kohdalla.

Kinkster

Pitää vielä lisää testailla ja raportoida tänne sitten.
Jotain outoa noissa liukurullissa on kun nyt ei kierrokset enää nouse 8000 kohdille kiihdytyksessä. Persdynolla tuntui, että noiden kiekkojen lähettyvillä kiihtyi parhaiten.
Mutta eikös agilityn max tehot tule 7500rpm kohdilla eli ei pitäisi olla ongelma ettei yllä 8000 asti.
Voi tosin olla, että kiekkamittari ei näytä oikein tmv joten pitää ajella jotain testiajoja jotta löytyy sellainen setti, että kiihtyy parhaiten.
Isoa loppunopeutta en tarvitse kun aniharvoin sitä edes pääsee käyttämään.

Kiekkamittarista kuva:

Klikillä isommaksi!

openflow

Mittarin johto kun on löysästi tulpanjohdon ympärillä ja kone tärisee lukemat voi olla mitä sattuu. Paremmin kiinnittää johdon vaikkapa teipillä, jos mittari ei ole tolkuissaan.

Huipputehon kierrokset vaihtelee varovasti arvioituna ihmeestä toiseen sellaiset 1000 rpm.

Kinkster

Lainaus käyttäjältä: openflow - 27.05.15 - klo:23:48
Mittarin johto kun on löysästi tulpanjohdon ympärillä ja kone tärisee lukemat voi olla mitä sattuu. Paremmin kiinnittää johdon vaikkapa teipillä, jos mittari ei ole tolkuissaan.

Huipputehon kierrokset vaihtelee varovasti arvioituna ihmeestä toiseen sellaiset 1000 rpm.

Mä laitoin sen kiekkamittarin johdon about 5-6 kierrosta tulpanjohdon ympärille ja nippusiteellä kiinni siihen. Ja kyllä se mittari näyttää järjestelmällisesti lukuja eikä silleen heittele miten sattuu. En vain luota 100%:sti vielä, että ne olisi aivan oikeita. Kait ne kuitenkin on. Kuten aikaisemmin mainitsin niin ainoa huono puoli tuossa mittarissa on se, että se näyttää tulokset sekunnin pari viiveellä.
Mutta kaikenkaikkiaan erittäin näppärä peli säätämiseen ja helppo asentaa. Suosittelen.