Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tubeless paikkaus

Aloittaja Mammo, 06.05.09 - klo:23:23

« edellinen - seuraava »

pekpel

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 30.03.11 - klo:09:09
jep.kolme patruunaa siinä on mukana ja paljonko yks patruuna tuo ilmaa rengaaseen?

1 panos ja 3,5 x 10" rengas ihan tyhjästä paineet noin 1,5 bar
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

pena

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 30.03.11 - klo:09:09
jep.kolme patruunaa siinä on mukana ja paljonko yks patruuna tuo ilmaa rengaaseen?
jos rengas on tyhjä voi käyttää pumppua kyllä se on hyvä

pekpel

Lainaus käyttäjältä: pena - 30.03.11 - klo:22:42
Lainaus käyttäjältä: yamaha - 30.03.11 - klo:09:09
jep.kolme patruunaa siinä on mukana ja paljonko yks patruuna tuo ilmaa rengaaseen?
jos rengas on tyhjä voi käyttää pumppua kyllä se on hyvä
Noi tubeless paikat ja pieni tupakinsytkäkompura on ihan toimiva paketti, saa paineetkin kohilleen samantein.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

yamaha

mutta jos rengas tyhjenee ajossa ja sattuu irtoo kummi vanteen reunasta ,silloin tarvitaan kyl enemmän painetta kuin auto kompura antaa.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 31.03.11 - klo:08:54
mutta jos rengas tyhjenee ajossa ja sattuu irtoo kummi vanteen reunasta ,silloin tarvitaan kyl enemmän painetta kuin auto kompura antaa.
Jos ei huomaa kumin puhkeamista ajossa ja ei ehdi pysäyttää ennen totaalista tyhjentymistä pitää kuskin persausta herkistää, kyllä alkaa vispaamaan skopa rankasti kun paineet renkaasta putoaa alle puoleen.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

yamaha

totta. kun oon ajanut 200 km niin rupee ollee persus sen verta tunnoton et ei tunnu satulaakaan välttämättä ;D

pekpel

Nyt kun laitan  Bellaan uudet renkaat alle niin samalla menee myös slimet sisään.
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/tyokalut/rengastyokalut/slime-tubeless-renkaanpaikkausneste-473ml/
Tuon putelin pitäis riittää komeasti molempiin renkaisiin.

Jospa tänä kesänä ei tarttis pysähdellä rengasrikkojen takia.

Valmistaja huomauttaa että renkaissa joilla ajellaan 100km/h nopeuksilla voi aiheuttaa ylimääräisiä tärinöitä.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..


pekpel

Jäi vulkanointineste (kumiliima) laittamatta, kauankohan pysyy ilman ..??
Ja skopan ohutseinämäiseen renkaaseen kantsii tehdä tuo reiän avaus niin vinoon kuin pystyy, pysyy paikka paremmin paikallaan.
Kiinamuovissa tuo paikka ei pysy kuin 150km.
Muuten on hiton hyvät kuvat hommasta..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Base

Tuossa versiossa ei tarvita liimaa vaan se on itse mönjässä mukana.

Täytyypä lisätä tuohon juttuun että reikä kannattaa porata mahdollisimman vinoon.

Toivottavasti kestää saksalaisessa kumissa enemmän kuin sen 150km. :D

Coastside

#25
Kannattaa kiskoa se takaisin päin että se taitos tukee reikää vasten, niin se tiivistyy rengaspaineista paremmin.
Ohkaseen kumiin riittää puolikas pätkä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pena

Lainaus käyttäjältä: Base - 15.06.11 - klo:20:00
Tuossa versiossa ei tarvita liimaa vaan se on itse mönjässä mukana.

Täytyypä lisätä tuohon juttuun että reikä kannattaa porata mahdollisimman vinoon.

Toivottavasti kestää saksalaisessa kumissa enemmän kuin sen 150km. :D
mulla on  noita ruskeita ja samalla tuli liima mukana, lisäksi.

pekpel

Mulla on ihan samoja "kamelinkarvoja" ja niihin aina laitan liimaa, kuten korjaamon ukotkin.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..