Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

pera8x

kyllä mulla oli sen jonkun n.90cc pytyn ja vakio kaasarin kanssa reilusti yli satanen suutin. oisko ollu 120. mutta se olikin säädetty etanolille. tk suutintakin joutui isontaan aika reilusti, että toimi. mua ei kiinnosta tulpan väritys sinänsä, vaan se kuinka kone toimii. laihallahan ne on kaikki tehtaan jäljiltä kuitenkin, eikä sitä juuri sen laihemmalle enää saa, jotta se vielä edes välttävästi toimisi.

puhdas tulppa 4 tahtisessa kertoo vaan siitä, että jos kone toimii hyvin ja on säädöissään, niin tulpan lämpöarvo on oikea. sillon, kun olin vielä huollossa töissä, niin näin uusissa ruiskulla varustetussa perämoottoreissa ja prätkissä välillä 20tkm/100h ajettujakin tulppia, mitkä oli lähes täysin valkoisia. sehän sen tulpan toiminnan kuva onkin, antaa kipinää ja käydä sen verran lämpimänä, että putsaantuu itsestään. karstainen, tai tumma tulppa kertoo liian paksusta seoksesta, tai liian kylmänä käyvästä tulpasta. toki kummankin säätäminen vaikuttaa tulpan väriin, eli lämpöarvon muutos, tai seoksen muutos näkyy tulpassa. seokset kun säätää näppituntumalta sopivaksi, eli toimivaksi ja tulpan väristä sitten se oikea lämpöarvo tulpalle, niin uskoisin koneiden toimivan melko hyvin. perus 2 tahdin kanssa homma on vähän monimutkaisempi, mutta se nyt ei liitä näihin kinukkien nelareihin.

konenikkari

Tulppaa vois vaihtaa kylmemmäksi, varsinkin E10 sirisee, jos superlon suodatin öljyä vaikka mopobensalla
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Meisselix

** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Meisselix

** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

openflow

Lainaus käyttäjältä: Meisselix - 29.06.16 - klo:16:09
Nyt on kiinni 88cc,isoventtiilikansi, 8g rullat,19 mm vakiokaasutin 98 suuttimella ja vakioputsari ilman minkäänlaisia kuristuksia. Vääntö on juhlava. Ihmetyttää vaan kun tulppa näyttää vieläkin siltä että laihalla käy. Kone käy nätisti, mutta kuumana alkaa hieman "sirisemään", kuulostaa venttiilien ääneltä.
Mekaaniset äänet voimistuu 90cc pytyllä, tämä on normaalia ja lämpimänä kolisee enemmän kun kylmänä. Paksummalla öljyllä saa hitusen pehmennettyä suurempi kilinöitä.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: openflow - 30.06.16 - klo:00:21
Lainaus käyttäjältä: Meisselix - 29.06.16 - klo:16:09
Nyt on kiinni 88cc,isoventtiilikansi, 8g rullat,19 mm vakiokaasutin 98 suuttimella ja vakioputsari ilman minkäänlaisia kuristuksia. Vääntö on juhlava. Ihmetyttää vaan kun tulppa näyttää vieläkin siltä että laihalla käy. Kone käy nätisti, mutta kuumana alkaa hieman "sirisemään", kuulostaa venttiilien ääneltä.
Mekaaniset äänet voimistuu 90cc pytyllä, tämä on normaalia ja lämpimänä kolisee enemmän kun kylmänä. Paksummalla öljyllä saa hitusen pehmennettyä suurempi kilinöitä.
Allekirjoitan tämän. Luonnollisesti kone käy myös kuumempana, jos jäähdytyskyky pysyy samana, mutta watit lisääntyvät.

Meisselix

#2137
Joo, ääni ei ole mielestäni sellainen että jotain olisi "rikki". Startti tuntuu olevan kovilla tuon kanssa painiskellessa. Saakohan tuohon "viristarttia" mistään?  Magneeton siipi varmaan kannattaa vaihtaa tehokkaampaan malliin. Mahtaakohan tuossa olla isoa eroa enää 24mm kaasuttimeen? Kyllä täytyy sanoa että tuli roppakaupalla ajamisen iloa lisää. Suurimpaan osaan ylämäkiä ei tarvii kääntää kaasua ollenkaan isommalle, kun ennen sai olla joka paikassa tuppi pohjassa. Aika tiukka tuntuu olevan kun sammuttaa moottori pysähtyy melkein kun seinään.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

-Zone-

Ne "Racing"-tuulettimet on heikkoja. Mulla tuli siivet tuuletinkopasta läpi http://aijaa.com/p1YnQB ja taisi jwalk:lla hajota mokoma myös.

Meisselix

Lainaus käyttäjältä: ZoneNe "Racing"-tuulettimet on heikkoja

:( No niimpä näyttää olevan.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

jwalk

#2140
Ei niistä lämmöistä tarvi huolissaan olla, paitti jos vedät pitkää siivua tuppi nurin helteillä...
Mulla on toi öljytikun tilalle tuleva mittari, niin iisillä normiajolla se nousee 90-100 asteen välille, reippaasti vedettäessä selkeästi yli 100 asteen
Mutta, wanhojen kuplavolkkarimiesten mielestä semmonen 130 astetta on ihan normia, jos yli 160 asteen nousee öljylämmöt, niin kannattaa pikku hiljaa alkaa huolestumaan.
Ja tosiaan, kuten Zone oikein muisteli, niin kaks kertaa meni viriropelli päreiksi, ennenkuin uskoin.Pisti ekalla kerralla tuuletinkopankin pieniksi murusiksi, vain pultit törrötti vauhtipyörässä.
Toisella kerralla jokainen siipi juuresta siististi poikki, kopassa reikä alapuolella, mistä siivet ilmeisesti poistuivat.

jwalk

Tosta 24mm kaasarista,,,Eihän se varmaan autuaaksi tekevä ole. Minä kerran sen heräteostoksena hankin, pyöri puoli vuotta kaapissa. Sitten päätin kokeilla.
Sehän rupes toimimaan sen verran mallikkaasti, että sai jäädä kiinni.

Meisselix

Lainaus käyttäjältä: jwalkEihän se varmaan autuaaksi tekevä ole

Kyllähän tuo parannus on varmasti aika pieni verrattuna tuohon 19mm. Mutta jos sitä kuitenkin kokeilis kun on tullut hankittua..
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Meisselix - 30.06.16 - klo:15:25
Lainaus käyttäjältä: jwalkEihän se varmaan autuaaksi tekevä ole

Kyllähän tuo parannus on varmasti aika pieni verrattuna tuohon 19mm. Mutta jos sitä kuitenkin kokeilis kun on tullut hankittua..

Isolla voi aina tehdä pienenkin työn, pienellä ison työn tekeminen kestää hieman kauemmin. ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Meisselix - 29.06.16 - klo:16:09
Nyt on kiinni 88cc,isoventtiilikansi, 8g rullat,19 mm vakiokaasutin 98 suuttimella ja vakioputsari ilman minkäänlaisia kuristuksia. Vääntö on juhlava. Ihmetyttää vaan kun tulppa näyttää vieläkin siltä että laihalla käy. Kone käy nätisti, mutta kuumana alkaa hieman "sirisemään", kuulostaa venttiilien ääneltä. Tuokin saattaisi olla oire laihasta seoksesta?  Kuinka ison suuttimen tuohon vakiokaasuttimeen oikein voi työntää kun tuo 98 kuulostaa jo melkosen isolta.  Oletteko öljynnyt vakioputsaria? Eikö se öljyäminen vähennä ilmansaantia aika paljon?

"Sirinä" on useinkin merkki detonaatiosta tai ns. tupla/tripla sytytyksestä, jossa polttoaine syttyy useamman kerran eri kohteissa,
puristuksen,kipinän tai hehkuvan tulpan toimesta.
Tapahtuma aikaansaa männänrenkaan lepatusta joka kuuluu sirinänä.
Sirinä tekee nopeastikin mannän rengasurista entisiä.
Liittyy usein hallitsemattomiin puristuspaineisiin, jotka ovat lähellä dieselin paineita.
Suosittelen kahta sylinterin alatiivistettä päälisin,
jos ei sirinä lopu ennustan moottorille lyhyttä käyttöikää
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)