Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Super 8 50 nelitahti mittauksia

Aloittaja Espi, 06.07.10 - klo:23:47

« edellinen - seuraava »

Espi

Tässä omia mittauksiani (mitattu videoiden tasamaalla kahteen suuntaan (keskiarvo) tuulen vaikutuksen poistamiseksi (kalibroidulla mittarilla, näyttää saman kuin gps)):
Skootterin paino varusteineen n.108kg ja kuskin n.74kg yht n.182kg.
Vakiona huippunopeus ~44km/h

Malossi rajoittamaton holkki + Malossi kevlarhihna (6113501)~47km/h
kiihtyvyys:
0-10 2s (4m)
0-20 4,5s (15m)
0-30 8,1s (40m)
0-40 15,2s (113m)
0-45 21,6s (190m)
0-47 25,3s (233m)

Edellisten lisäksi CDI rajoitinjohto katkaistu.51km/h
Tässä kova tuuli vääristää tuloksia.(Painavilla rullilla vastatuuli tiputti kiihtyvyyttä enemmän kuin myötätuuli auttoi)
0-10 1,9s (4m)
0-20 3,6s (14m)
0-30 7,3s (41m)
0-40 16,8s (140m)
0-45 27,3s (270m)
0-51 47,1s (532m)


Edellisten lisäksi imukaula ja sen tiiviste avarrettu 19mm:ksi.~55km/h
0-10 1,5s (3m) 6210kier/min
0-20 3,6s (14m) 7210kier/min
0-30 6,7s (38m) 7410kier/min
0-40 13,3s (104m) 7100 kier/min
0-45 18,9s (171m) 7270 kier/min
0-50 31,7s (338m) 7810kier/min
0-55 35,9s (405m) 8520kier/min

26.4.2011
Edelliseen muutettu 6,0gr rullat~55km/h
0-10 1,6s (4m) 7050kier/min
0-20 3,1s (13m) 7850kier/min
0-30 5,7s (31m) 7950kier/min
0-40 9,8s (71m) 7800 kier/min
0-45 13,1s (106m) 7840 kier/min
0-50 18,4s (177m) 7860kier/min
0-55 29,1s (333m) 8400kier/min

Edelliseen muutettu 5,0gr rullat ja suurtehopuola(joka ei juurikaan vaikuta tuloksiin)~55km/h
0-10 1,8s (4m) 7150kier/min
0-20 3,4s (12m) 7440kier/min
0-30 6,0s (33m) 7550kier/min
0-40 10,2s (75m) 7370 kier/min
0-45 14,7s (128m) 7460 kier/min
0-50 20,9s (212m) 7710kier/min
0-55 25,7s (288m) 8320kier/min

Edelliseen muutettu 5,5gr rullat ja tuulilasi(joka ei juurikaan vaikuta tuloksiin)~55km/h
0-10 1,6s (3m) 7580kier/min
0-20 3,1s (13m) 8100kier/min
0-30 5,4s (31m) 8270kier/min
0-40 9,7s (74m) 7850 kier/min
0-45 12,9s (112m) 7810 kier/min
0-50 17,7s (180m) 7830kier/min
0-55 30,8s (365m) 8510kier/min

Edelliseen muutettu 6,0gr rullat ja malossi multivar~54km/h
0-10 1,6s (4m) 7420kier/min
0-20 2,7s (11m) 7940kier/min
0-30 5,3s (30m) 8280kier/min
0-40 9,9s (77m) 8140 kier/min
0-45 13,6s (119m) 8210 kier/min
0-50 21,7s (228m) 8190kier/min
0-54 30,2s (351m) 8300kier/min

1.7.2011
Löytyi viimein optimaalisimma painot nykykokonpanolla 3kpl 6g ja 3kpl 7.1g  ~57km/h
0-10 1,8s (4m) 5890kier/min
0-20 3,3s (13m) 7400kier/min
0-30 5,7s (32m) 7700kier/min
0-40 9,1s (70m) 7760 kier/min
0-45 12,8s (113m) 7750 kier/min
0-50 19,2s (247m) 7800kier/min
0-57 28,2s (411m)

Edelliseen lisätty 18.5mm kaasutin iridium tulppa ja säädettävä CDI. Kaasuttimella suurin vaikutus. ~58km/h
0-10 1,6s (4m)
0-20 3,2s (13m)
0-30 5,9s (34m)
0-40 9,8s (74m)
0-45 13,0s (114m)
0-50 17,2s (167m)
0-58 35,1s (442m)

Edelliseen lisätty Forextreme nokka akseli. ~60km/h
0-10 1,6s (4m)
0-20 2,9s (11m)
0-30 5,3s (28m)
0-40 9,2s (69m)
0-45 12,1s (104m)
0-50 16,3s (153m)
0-55 23,4s (264m)
0-60 41,4s (556m)

Mittauksia lisää, kun perhe-elämä antaa myöden...
Kyllä taksi porsaan kotiin ajaa. (Vanha Maskulainen sanaparsi)

Kymco Super 8 50 4-tahti

Coastside

Vakiopytyllä ja hengitystä parannellen sekä puristuksia nostaen pääsee hieman alle 10 s 40 km/h. Lähtö on tärkeä saada ripeäksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Espi

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 07.07.10 - klo:22:13
Vakiopytyllä ja hengitystä parannellen sekä puristuksia nostaen pääsee hieman alle 10 s 40 km/h. Lähtö on tärkeä saada ripeäksi.
Joo, kiitos vinkistä. Mulla on kolme eri sarjaa rullia ja Malossin multivari odottamassa asennusta. En vain halunut vaihtaa niitä ennen kun saan kerättyä kokemusta lämpö- ja kierroslukumittarin kanssa vakiosta. Tuntuu tuo vakio varin toiminta varsin hyvältä muotoilun suhteen, (ja rullat optimaaliset vakiona) joten taidan kokeilla ensin sitä kevyemmillä rullilla.
Foorumeilla tuntuu jakaantuvan kahteen leiriin: Toisten mielestä pelkkien rullien ja holkin vaihdolla pääsee samaan kuin multivarilla ja toiset kannattavat multivaria. Taitaa joissain vehkeissä olla huonommin muotoiltuja vakiovariaattoreita joka ajaa jälkimmäiseen leiriin?
Alunperin piti viritellä ensin konetta ja vasta sitten siirtyä variaattoriin, mutta nyt on toi kiihtyvyys ja mäkien nousukyky alkanut siinä määrin harmittamaan, että rullat taitaa vaihtua seuraavaksi ja hengitysharjoituksilla jatketaan vasta sen jälkeen. (Ilmanpuhdistin, nokka-akseli, ja kansi odottaa vielä asentamistaan) (Ja suurtehopuola, mutta siinä odotukset on lähinnä paremmassa kylmäkäynnistyksessä) 
Kyllä taksi porsaan kotiin ajaa. (Vanha Maskulainen sanaparsi)

Kymco Super 8 50 4-tahti

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 07.07.10 - klo:22:13
Vakiopytyllä ja hengitystä parannellen sekä puristuksia nostaen pääsee hieman alle 10 s 40 km/h. Lähtö on tärkeä saada ripeäksi.
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=1269.0 Tuolla ollaan käyty kanssa kiihtyvyysmittailuja. Viimeisellä sivulla on minun mittailut, nykyisellä kokoonpanolla voisi olla parempi (nyt on isompi pytty), mutta seokset on aivan liian rikkaalla ja pitäisi ostaa uudet kytkinjouset. ::)

Minä kuulun siihen ryhmään joka kannattaa Multivaria, vakiovari oli vain niin onneton siihen verrattuna. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Espi

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 08.07.10 - klo:11:03
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 07.07.10 - klo:22:13
Vakiopytyllä ja hengitystä parannellen sekä puristuksia nostaen pääsee hieman alle 10 s 40 km/h. Lähtö on tärkeä saada ripeäksi.
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=1269.0 Tuolla ollaan käyty kanssa kiihtyvyysmittailuja. Viimeisellä sivulla on minun mittailut, nykyisellä kokoonpanolla voisi olla parempi (nyt on isompi pytty), mutta seokset on aivan liian rikkaalla ja pitäisi ostaa uudet kytkinjouset. ::)

Minä kuulun siihen ryhmään joka kannattaa Multivaria, vakiovari oli vain niin onneton siihen verrattuna. ;D
Noista huomaa, että mulla on vielä tekemistä. Onneksi vielä on kokeilemattomia palikoita jäljellä...

Ja tuosta varista: Se voi vielä minunkin mielipide muuttua sitten kun on kokemusta molemmista...
Kyllä taksi porsaan kotiin ajaa. (Vanha Maskulainen sanaparsi)

Kymco Super 8 50 4-tahti

Espi

Mittauksia lisätty ensimmäiseen viestiin. [26.4.2011] Suurtehopuola ja tuulilasi mitattu myös erikseen, mutta niiden vaikutus niin pieni, että häviää virhemarginaaliin. Multivari ei vielä ole vakuuttanut, mutta ehkä se vaatii painavampaa rullaa...
Kyllä taksi porsaan kotiin ajaa. (Vanha Maskulainen sanaparsi)

Kymco Super 8 50 4-tahti

Espi

Mittauksia lisätty ensimmäiseen viestiin. Kokeilin eri rullia Malossi multivariin ja parhaaksi vaihtoehdoksi päätyi 3kpl 6g ja 3kp 7.1g rullia. GY6 motorista tullut kaasutin oli hiukan isompi kun alkuperäinen 18.5mm vs 16mm (molemmat mitattu). Lisäksi vaihdoin kaasuläpän ruuvit jo ennen asennusta senkkikantaisiin, jotta virtaus häiriintyy vähemmän. Tällä kaasuttimella tuntuu uudesta asti vaivanneet kylmäkäynnistysongelmat hävinneen ja tehokin lisääntyy. Nokan vaikutusta ei takapuolidynolla huomannut, mutta mitatessa vaikutus on merkittävä. (~8-18% kiihtyvyysparannus). Ylämäkinopeus valoista lähtiessä parani 35km/h ->38km/h eli lähes 10%. Minusta nokka oli hintansa arvoinen.
Kyllä taksi porsaan kotiin ajaa. (Vanha Maskulainen sanaparsi)

Kymco Super 8 50 4-tahti