Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kadonneen suorituskyvyn metsästys -lisää tehoa kiinalaiseen 4-tahtiseen

Aloittaja Partanen, 09.10.07 - klo:15:38

« edellinen - seuraava »

kekra

#30
Joo nuo pitää kaikki käydä huomenna läpi. En jaksanut vielä vaivautua. Ajattelin josko lähtisi käymään ihan tutkimatta sen tarkemmin. Eipä lähtenyt.

Kova bensan katku oli joka tapauksessa. Kokemuksesta jo tiedän että kipinässä ei ole mitään vikaa. Kuten ei ollut viime kesänäkään. Silloinkin oli kova bensan katku.

Jokainen tietää kuinka hankalaa näiden kinuskien käyntiinsaaminen voi joskus olla. Mitään näkyvää vikaa ei ole mutta ei kuitenkaan suostu yhteistyöhön. Nähdäkseni vika on vain bensan/ilman sopivasta seoksesta. Kun se jostain syystä häiriintyy niin tulos on tämä.

Olen jo varautunut käyttämään kaapeleita ja auton akkua. Melkeinpä uskaltaisin veikata että ei lähde käyntiin muuten.

Edit: Eipä lähtenyt käymään edes auton akulla. Syyksi paljastui lopulta imuventtiilin hienoinen kantaminen. Kun säädin venttiilit niin lähti ensimmäisellä polkaisulla. Pienestä se on näemmä kiinni. Puristuksia tuntui olevan muttei kuitenkaan tarpeeksi.

Nyt lähtee muuten kylmänäkin hyvin käyntiin tehoilmanputsarin kanssa. Vika oli siis vain tuossa venttiilin aavistuksenomaisessa kantamisessa.

Case closed.

eskomörkö

Lainaus käyttäjältä: kekra - 19.04.08 - klo:16:16
Tilasin juuri kyseiseltä kaverilta tämän jyrkemmän "sportti" nokan. Nähtäväksi jää mikä on vaikutus kiihtyvyyteen. Saattaapi olla hyvinkin huomattava. Kuten myyjä lupailee  8)

Mikäs on päivän tilanne? Osat ilm vielä matkalla?

kekra

04/18/2008     Pending     
04/23/2008    Paid, ready for shipping    
04/26/2008    Shipped


Tuossa edellä on tilausseuranta. Elikkäs 26.4 on postitettu lähetys. Kokemuksesta tiedän että tältä kaverilta tilattaessa toimitus_on_tuskaisen_hidasta_

Viimeksi meni kolmisen viikkoa joten viikon päästä saattaapi olla paketti ovella. Kaveri taitaa käyttää polkupyörälähettiä. Mutta eipähän tässä ole mitään kiirettä. Tulee sitten kun tulee.

Laittelen kyllä kokemuksia sitten kun akseli on asenneltu. Mielenkiinnolla tässä itsekin odottelen mitkä ovat vaikutukset.

eskomörkö


kekra

#34
Mulle tulee NCY-merkkinen nokka mutta tuskinpa noilla on muuta eroa kuin nimi. Hintaluokkakin jokseenkin sama. Luulisi vaikutuksenkin olevan jokseenkin identtinen.

Se on sitten eria asia saako tuolta tilattua enää yhtään mitään vähään aikaan.

TIISTAINA 6.5 MENEE AIKAA MURTOVARKAIDEN TUHOJEN SIIVOAMISEEN JA VARASTON INVENTAARIOON. UUSIA TILAUKSIA TUSKIN EHDITÄÄN HOITAA, MUTTA YRITETÄÄN EHTIÄ PAKETOIDA EDES NE VANHAT OSIA ODOTTANEET TILAUKSET, JOIHIN SAATIIN TÄNÄÄN PUUTTUVAT TUOTTEET.

Edit: Taitaa olla sittenkin eri nokat kyseessä. Tuo Kaasalaisen nokka on ilmeisesti sama kuin se mitä Revolution 70 myy 50 kuutioiseen koneeseen --> http://www.revolution70.nl/catalog/product_info.php?cPath=24_22&products_id=52&language=EN ja 80 kuutioiseen suositellaan tuota tilaamaani NCY nokkaa --> http://www.revolution70.nl/catalog/product_info.php?cPath=24_22&products_id=46

openflow

Otahan jonkin sortin mitat tosta nokasta,jotta tiedetään me muutkin vähän minkälainen kapistus on.

openflow

Kevyt yhteenveto kiinanihmeen viilamisesta ,aikojen takaa...

Pieniä kanavia oli inhottava työstää. lähes samanlaista ,kun 2t koneen(50cc) huuhteluita. ahdasta on...
Bilteman liimoista: ne kestää , ~3500 km vedetty ja hyvin pysyy.

Huipputehoa tuli ehkä saman verran lisää ,mitä virinokalla taitaa saada(~0.5kW) sillä erotuksella, että vääntöä löytyy hitusen myös alhaalta. Eli kohtuullisen vaatimattomia nämä muutokset on.
Aikaa "viilamiseen" menee myös yllätävän paljon ja vielä enemmän menee siihen ,kun pohdiskelee mistä ottaa ja mihin lisätä. Vertauksen vuoksi 80cc pytyllä saa tehoa lisää ~1.5kw.
Eli lyheesti: operaatio ei kannata. hyödyt liian pieniä työmäärään nähden.


Jotain kuvia on vielä tallessa ko. operaatiosta...
Kiinanihmeen vakio pakokanava http://www.munkuvat.org/kuvat/127655.jpeg
virtaukset paossa(vakio) http://www.munkuvat.org/kuvat/127656.jpeg
virtaukset siistimisen jälkeen(pako) http://www.munkuvat.org/kuvat/127658.jpeg
Ihmeen koskematon imupuoli http://www.munkuvat.org/kuvat/127659.jpeg
Epoksia siellä sun täällä... http://www.munkuvat.org/kuvat/127660.jpeg

eihän sillä pienoisporalla ,ahtaaseen mutkaan pääse.  http://www.munkuvat.org/kuvat/127661.jpeg
töherryksiä imu puolelta... http://www.munkuvat.org/kuvat/127662.jpeg

Juuri ,kun homma näytti lähes valmiilta ,niin tottakai mitat oli reilusti poskellaan...Ja taas tarvittin jyrsintä ja epoksia.
Ei sittenkään valmis ... http://www.munkuvat.org/kuvat/127663.jpeg

cd:levy ja lääkeruisku puristusten mittaamiseen,vasta sitten kannesta pois...
http://www.munkuvat.org/kuvat/127664.jpeg

Valmiista kanavista ,en tietenkään ottanut kuvia, jostain syystä...


Coastside

Minä tein sen karstarempan aikana vain kynnysten tasoituksia kanavissa hioen koneella ja santiksella. Se voi auttaa jokusen kymmenen watin verran helposti toteutettuna. Kanavien valut olivat oudon sileitä jo valmiina. Niihin ylettyminen olisi vaatinut käsityökalujen valmistamista ja tuntikausien työtä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FlatLander

#38
Semmoinen homma, että tänään aamulla skode kulki yskien noin 60km/h ja kävin vaihtamassa staattori ja vauhtipyörän(pätkiminen sytytyksessä ja valojen toimimattomuuus johtuivat tästä) huollossa. ja sen jälkeen skode ei halua jaksaa vetää oikeen yhtään ja sammuakkin meinaa. illemmalla otin variaattorin kopan irti ja remmistä oli lähteny pikku matkalta (n. 2 cm) remmin mukaisesti päältä pintaa irti, muutoin remmi on ihan kunnossa. Sitten painelin remmiä ylä- ja alaosaa toisiinsa ja toimi pikkusen paremmin, mutta vain pienen aikaa. Mikäs nyt on sitten vikana?? Rupee ottamaan kaaliin, ku skode on rikki suurimman osan aikaa ja olis kiva ajellakkin.

Päivitystä:

Hommasin sen uuden remmin, mutta vieläkin on veto kadoksissa. Paikaltaan lähdössä kone kyllä kiertää niin kuin pitää, mutta melkein itse saa lykätä liikkeelle ja "täydessä" vauhdissa ei halua kiertää oikein ollenkaan ja pientä nykimistä on havaittavissa. ja kiihtyvyys on mitä on( oikeastaan ei sitä kiihtyvyydeksi voi sanoa). skode kulkee tasasella maksimissaan 40-45 km/h. kun ennemmin se on kulkenu helposti 60 km/h ja jaksanu mäkiäkin ylös, tosin nyt ei enään. Kertokaa mulle missä voisi olla vikaa, kun mulla rupee vaihtoehdot loppumaan. ja ei haluais vaihtaa semmoisia osia, mitkä ei tarttis.
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

Kenzy

Katsastapa nyt, että on rengaspaineet kohillaan, mikään jarru ei laahaa, etuvariaattorin rullat on ehjät ja oikein asennettu, variaattorin rullien ohjuripalat ehjät jnejne... Jonnekin tuonne tienoille viat osoittavat..
Baotian BT49QT-12 vm. '07

jalat

Tarkistappa että rullat on kaikki oikeassa asennossa rullakupissa. Tuli vaan tuollainen mieleen, että jos rullat on 90 astetta vinottain, eikä pyöri "rullaa" niin kuin pitäisi. Kaukaa haettu, mutta näinkin on joku tällä palstalla tehnyt muistaakseni.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

kekra

Eniten ihmetyttää tuo että staattorin ja magneeton vaihdon jälkeen kulku stoppasi täysin? Sitä ennen kulki jopa 60km/h ja sen jälkeen vain ~45km/h? Siis huollossa vaihdettiin uudet osat? Luulisi että staattori/magneetto on sitten oikein asennettu  :-\

Ymmärsinkö oikein että keskiseisontatuella ottaa hyvin kierroksia mutta ei kuitenkaan jaksa vetää ajossa? Entäs pätkiikö paikallaan/ajossa? Jos pätkii niin sytkässä on jotain häikkää edelleen.

Coastside

Ensin paikallaan kierrosten kokeilu ja pätkimisen tarkkailu. Kun nämä on ok niin sitten ajossa tarkkailla menohalut ja nykimiset, joiden syy löytyy varista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FlatLander

Nykii silleen vetomaisesti, jos sen voi noin sanoa. syttypuoli on aivan kunnossa. Huomasin pikaisesti että etuvarin pinnat on kuluneet, varsinkin rullakupin puoleinen lautanen. sormella tuntee rullakupin lautasen reunalla missä remmi liikkuu, niin kulunut aika hyvin. siksi niitä remmejäkin on menny niin paljon.  saan katottua etuvarin täs viikolla ja katsotaan mitä se on vailla.
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

A_sentaja

Jos siinä on kerran uusi virtapää, niin vaihdettiinko tulppa ja hattu samalla... Oikari hatussa/tulpassa saa aikaan oireita joita sinulla on, johtuen ehjästä virtapäästa ja mahdollisesti kuluneesta hatusta+tulpasta. Kiertää kyllä ilman rasitusta hyvin, mutta veto päällä ei niinkään.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...