Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uusi Vespa Primavera esitelty

Aloittaja Partanen, 05.11.13 - klo:20:14

« edellinen - seuraava »

pugt200

Jotenkin on kauheen pihi olo... vaikka polte on kova. Pitää käydä jossain koeistumassa, again.

Sillikai

Kävin tänään koeajamassa 4t 50 cc Primaveran ja Vespa-kuume yltyi taas. Myyjän lupaukset tehosta ei ollut turhia. Oli heittämällä tehokkain 4t mopo jota olen ajanut. Kiihtyi vähintään yhtä hyvin kuin oma 2t Kymco ja jaksoi pitää vauhdin myös ylämäessä 0,1 tonnia painavan kuljettajan alla. Toki mitään kovin jyrkkää mäkeä en käynyt testaamassa mutta paikaltaan lähtö ylämäkeenkin onnistui. 55 kelasi vauhtia mittarin mukaan ja sitten variaattorin rajoitin tuli vastaan. Arvioisin että todellista vauhtia oli noin50 km/h. Huippuvauhti pysyi vähän yli puolella kaasun käännöllä joten rajottimen poistamalla kulkisi huomattavasti kovempaa. Lämpötila oli +2 ja tunsi että pääsuutin pitäisi ainakin kylmäksi ajaksi isontaa koska selkeästi booasi välillä. Penkin alle meni xl-koon kypärä. Miinusta kassikoukun huonosta sijoituksesta joka on penkin etureunassa. Pitää alkaa säästämään.. Samalla moottorilla saisi myös Sprintin..   :D

Lahtiari

Tuosta kassikoukusta täytyy todeta, että tuo Primaveran ratkaisu koukun paikaksi toimii yllättävän hyvin. Ensi kerran kun sen näki, ajatteli että todella surkea toteutus. Olin tottunut, että kassikoukun pitää olla edessä ohjaustangon alapuolella.Nyt kun takana on puoli käytännön kokemusta niin mielipiteeni on täysin muuttunut.

Toimii mielestäni paremmin kuin ohjaustangon alapuolella oleva koukku, jossa kassi tosiaankin roikkuu ja on polvien edessä. Nyt kassin voi pitää kätevästi jalkojen välissä "lattialla" ja kiinnnittää satulan edessä olevaan koukkuun.

Coastside

Sava nastarenkaan saa 11" koossa. Näkyy olevan koko.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pugt200

Kuullostaa hyvältä Sillikain testin perusteella. Säästäminen alkoi heti myös Mankkaalla.

Coastside

Kassikoukkuihin joita on yleensä kaksi liittyy aina ongelma että se ei tartu kassiin vaan sanka hyppää irti. Siihen voisi laittaa karabiinihaan jonka saa käännettyä pinnan suuntaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Partanen

Jos tuntuu että kassikoukku on turhan alhaalla, niin kassin sankoja voi kieputella koukkuun, jolloin sangat ikäänkuin  lyhenee. Tähän asti Vespoissa on kassit pysyneet hyvin koukussa, eikai ne ole uuden mallit kohdalla säästäneet, ja laittaneet yksinkertaisemman kassikoukun? Tuuskin.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

Voi myös tehdä oikean mittaisen kassin  jossa on vespan logo. Tekisin kyllä koukun jossa on jousisalpa tai koukku olisi jousi itse sulkeutuen silmukaksi. Kassin sisältö paljon vaihtelee, eikä varaa aina ole sitä temputa roikkumaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Partanen

Entäs jos Vespassa on jo sellainen koukku, jossa on jousisalpa?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003