Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Skoden kauniina pitäminen

Aloittaja SaatananPalvoja, 25.07.14 - klo:18:40

« edellinen - seuraava »

SaatananPalvoja

Morjens! Tuli tosiaan hommailtua tuo Jamahan Aerox ja nyt alla lähestulkoon 300km. Ja sitten asiaan:

-Eli kun tuossa on sellaisia mustia mattapintoja, niin mitä metodia olette yleensä käyttäneet niiden puhdistamiseen/ulkonäön säilyttämiseen? Käsittääkseni silikoonilla niitä voi käsitellä mutta onko näin?

-Mites sitten nuo siniset mattapinnat? Niitähän ei vissiin saisi vahailla? Jos näin, niin mikähän olisi hyvä keino niiden suojaamiseen...

Olen vissiin liian pikkutarkka näiden asioiden suhteen (eräiden mukaan... ::))
Kaikkea sitä näkee! Paitsi sen mihin et katso.

MinäItse

Noniin, tein tässä uuden tunnuksen...sillä -noh- edellistä tehdessäni en ilmeisesti ollut täysissä sielun ja ruumiin voimissani!  ;D

Mutta tosiaan: kukaan ei vastannut, niin menin ja ostin Turtle Waxin Black Shine- nimistä ainetta noille mustille pinnoille, ja sitten Korrekin muovikiiltoa muille katteille...sopiikohan tuo mattapinnoille? Jos ei, niin voihan sitä aina käyttää Tunturin hoitoon  :)

Tuli samalla hommattua painevesipullo, jotkut sitä täällä suosittelivat. Saa lenkin jälkee pestä kurat ym. pois
Ainoa, joka koskee minun skootteriin, on MinäItse.

xx851z

Joo, Turtlella on hyviä tököttejä. Olen itsekin puunannut Hondaa tuolla Turtle Waxin Black Shinellä. Aine itsessään on vaan niin mustaa, ettei sitä kestä joutua muun värisille pinnoille.
Toinen hyvä on Turtlen Extreme Nano-Tech, puolen litran punainen pullo. On hieman tahmeaa levitettävää, mutta musta kiiltää hienosti ja pullo kestää vuosikausia, on riittoisaa tavaraa.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

MinäItse

Lainaus käyttäjältä: xx851z - 28.07.14 - klo:17:11
Aine itsessään on vaan niin mustaa, ettei sitä kestä joutua muun värisille pinnoille.
Jees, tuo tuli huomattua oikein oman käden kautta  :D yritin muuten tuolla Korrekin muovikiillolla noita mattapintoja vahata, niin eihän se toiminut oikein hyvin. Onneksi kokeilin pienelle alueelle ensin  ;) Kellään vinkkejä mikä kävisi noille sinisille mattapintaisille katteille?
Ainoa, joka koskee minun skootteriin, on MinäItse.

xx851z

Lainaus käyttäjältä: MinäItse - 29.07.14 - klo:21:08
Lainaus käyttäjältä: xx851z - 28.07.14 - klo:17:11
Aine itsessään on vaan niin mustaa, ettei sitä kestä joutua muun värisille pinnoille.
Kellään vinkkejä mikä kävisi noille sinisille mattapintaisille katteille?

Suosittelen tuota alempana mainitsemaani Turtle Nano-Techiä, aine on lähes väritöntä. Käsitelty pinta kerää tosin hieman pölyä mutta niinhän se on aina kesällä.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

MinäItse

Pitänee hakea tuollainen puteli, pöly ei tosiaan haittaa, lähinnä UV-suojaa ja puhdistuksen helpottamista haen. Ja pitäähän sen toki edustavalta näyttää  :D
Ainoa, joka koskee minun skootteriin, on MinäItse.

joni_k

Korrekin muovikiillolla olen vähintään kerran viikossa koko skootterin vetäny. Sadekeleillä vaikka joka päivä jos tarve vaatii :D

MinäItse

Käväisin tosiaan katselemassa tuota Turtlen Nano Techiä, mutta se on ilmeisesti tarkoitettu normaalille maalipinnalle? Purkissa lukenut "Äärimmäistä kiiltoa ja suojaa" tosin herätti hieman epäilyksiä...mattapintahan ei oikein saisi kiltää?  :o Eikö tosiaan ole olemassa mitään ainoastaan mattapinnalle tarkoitettua vahaa/suojaa?
Ainoa, joka koskee minun skootteriin, on MinäItse.

xx851z

Kuvissa oleva Hondani on saanut Nano-Techiä mattapintaisiin muoviosiinsa uudesta saakka, kuvissa pyörä on neljä vuotta vanha ja yli 50000 km ajettu. Sinun päätettäväksesi jää, sopiiko aine mattapintaiselle muoville.

http://i187.photobucket.com/albums/x214/xx851z/DSCF2045_zps83891cdd.jpg

http://i187.photobucket.com/albums/x214/xx851z/DSCF2047_zps3601061d.jpg

http://i187.photobucket.com/albums/x214/xx851z/DSCF2050_zpsc2994b50.jpg


Keep the shiny side up and the rubber side down!

MinäItse

Hmm..no täytyyhän se uskoa kun omin silmin näkee  ;D pitänee tuolla laitella
Ainoa, joka koskee minun skootteriin, on MinäItse.

xx851z

Lainaus käyttäjältä: MinäItse - 30.07.14 - klo:21:50
Käväisin tosiaan katselemassa tuota Turtlen Nano Techiä, mutta se on ilmeisesti tarkoitettu normaalille maalipinnalle? Purkissa lukenut "Äärimmäistä kiiltoa ja suojaa"

Kävin äsken paikallisessa liikkeessä katsomassa tarjontaa ja ajatuksena oli ostaa Nano-Techin muovinkiillotusainetta, kun entinen pullo alkaa viimein olla tyhjä. Huomasin, että kyseisellä nimellä oli kokonainen tuotesarja, autovahaa, kliineriä ym. Juuri samaa ainetta kuin itselläni on, ei enää löytynyt. Lähimpänä on ehkä pumppupullossa oleva kumi- ja muovikiilto. Sekään ei ole aivan samaa, kuin itselläni oleva pullonjämä, tuote haisi hieman erilaiselle ja oli muutenkin ohuempaa. Ohessa kuva minulla olevasta vanhasta pullosta.

http://i187.photobucket.com/albums/x214/xx851z/IMG_06681_zps43543ef8.jpg
Keep the shiny side up and the rubber side down!

ko2610

Turtle Wax Ice toimii sekä kiiltäville maalipinnoille että paljaalle muoville. Mattamaaleille en ole kokeillut. Kyseistä ainetta on pumppupullossa ja kiinteänä. Auton ikkunatkin olen sillä käsitellyt ja tuulilasissa se on osoittautunut erittäin kelvolliseksi. Samoin kypärän visiiri on sitä saanut pintaansa.

MinäItse

Noh..pitää jatkaa tutkiskelua.  Mutta nyt huomasin pakoputken kiinnikkeen ja itse pakarin väliin jäävän tilan keräävän pieniä hiekanmurusia ym...tiedossa lienee ruostumista. Osatteko suositella jotain hyvää ruosteenestoainetta ja mihin sitä laittelette? Kyllä tuosta vielä vedenpitävä ja luodinkestävä saadaan  ;D
Ainoa, joka koskee minun skootteriin, on MinäItse.

konenikkari

#13
Minä itse vastatkoon vastaisuudessa taiteellisesta osastosta.
Johon kuuluvat, nyanssioidut esteettiset kysymykset.
Ja itse asiassa osiolle saattaa hyvinkin olla tilausta.
Jutuista päätellen meistä saattaa hyvinkin  suuri osa olla, mielikuvaskootteroijia.
Minäiste sitä ei ilmeisestikään ole.
Skootterointikultturin kannalta on tärkeää että kaikki kulttuurin muodot tulevat huomioiduksi.
Ei ehkä niinkään skotteroinnissa mutta moottoripyöräilyssä myydään ja ostetaan mielikuvia.
Kukaan ei ole kiinnostunut, siitä olemattomasta skootteroijasta joka nauttii , itse ajamisesta.
Eikä kukaan sano yhtään myönteistä sanaa sen ihmisen puolesta jonka ainut mahdollinen kulkuväline on moposkotu.  :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

MinäItse

#14
Johan oli syvällisen oloista tekstiä  :D kait minä sitten edustan tälläistä omalaatuista kulttuuriani

E: ja niin, nautin toki ajamisesta täysin rinnoin, vaan miksei voisi myös nauttia siitä liikuttimen puunaamisestakin? Meitä on moneen junaan.   :P
Ainoa, joka koskee minun skootteriin, on MinäItse.