Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Suuttimet

Aloittaja pruusum, 03.03.15 - klo:14:28

« edellinen - seuraava »

jwalk

Rupeeko ikäänkuin miettimään, kun kahvaa kääntää? Kokeiles piruttain laskea neulaa

pruusum

Neulan laskua kokeiltu - ei vaikutusta. Ihan tuntuu että tulisi ilmaa runsaasti. Skootteri sammuu kun päästä kaasun vapalle

jwalk

Mitä tarkoitit, että säätöruuvi jää lyhyeksi? Meneekö pohjaan, vai meinaako tippua?

pruusum

Kun vaijerin kiristää , se rauta mihin tyhjäkäynnin kiristysmutterin pitäisi ottaa kiinni laskeutuu vaijerin kiristyksestä vain alemmaksi, siksi mutteri jää lyhyeksi.

jwalk

En tiiä tajusinko...Mutta vaijerissahan pitää olla löysää, kuten tietenkin kaasukahvassa tyhjä liike. Jos ei kaasarinpuolen vaijerin säätö jostain ihmeen syystä riitä, niin ainakin mun kinukissa on kaasukahvan puolellakin säätövaraa. Jos ei sekään tepsi,niin kaasarin päästä vaijerin kuorta lyhentämään. Mites seosruuvi? Ootko sitä väännellyt?

pruusum

En, tällä hetkellä puolitoista kierrosta auki. Kaasuvaijeria olen kokeilut myös pitää löysänä, säätöruuvin kiertämisellä ei mitään vaikutusta.

jwalk

Oukkei, pieni vinkki multa: Tyhjäkynniltä kaasua annettaessa ja äkkiä pois laskettaessa...Jos meinaa sammua, kierrokset notkahtaa=Seosruuvia aukipäin. Jos jää ikäänkuin kierrokset hetkeksi päälle= Ruuvia kiinnipäin. Eli kokeiles väännellä vähän kerrassaan auki

pruusum

Selvä, kokeilen kumpaakin. Vaijerin säätöjä - seosruuvia. Mielestäni tyhjäkäynti pitäisi saada toimimaan, pirullisen kurjaa ajella ainakin hiljaisella vauhdilla - liikennevaloissa

jwalk

Joo, oletusasetus ruuville on juurikin tuo puoltoista kierrosta, mut esim mulla toimii hyvin vasta kun ruuvi on melkein tipahtamaisillaan..Pienemmällä tk-suuttimella tuo korjautuis, mut en oo viittiny, ku pelaa noinkin.

pruusum

Tk suutin vaihtoa myös ajattelin, edellinen omistaja vaan on rikkonut sen,kannasta vain puolikas jäljellä. Pienempää päin siis?

jwalk

Tuo oli vain esimerkki minun tilanteesta,pienempään vaihto. Kannattaa sunkin ehkä vaihtaa,jos sitä kerran murjottu. Koko mistä lähtisin sun tilanteessa,vois olla ehkä 34. Sillä pitäis saada edes kohtuullisesti wörkkimään. Mut kokeile väännellä hissukseen aukipäin seosruuvia, paraneeko. Ja tietenkin kone ekaksi lämpöseksi, että ryyppy menee pois päältä sotkemasta. Tältä palstaltahan löytyy lukemattomasti ohjeita tyhjäkäynnin säätämiseen,en nyt toista niitä. Yritän näyttää omia,joidenkin mielestä ehkä vääriäkin kokemuksiani

pruusum

Miten.  olisi 33 tk suutin, löytyis meinaan valmiiksi kotona

jwalk

Lainaus käyttäjältä: pruusum - 06.03.15 - klo:19:33
Miten.  olisi 33 tk suutin, löytyis meinaan valmiiksi kotona
Pistä kii, kyl pitäis aika kohdilleen saada silläkin