Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa GTS 250 – Moottoriremppajeesiä?

Aloittaja Italianslaidi, 19.11.15 - klo:16:50

« edellinen - seuraava »

pekpel

Mulla on puntitetut renkaat, ja 250ie xevo mopona..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Palosella

Johannyttoki. Olihan tuossakin eturenkaassa paino paikallaan. Takarenkaassakin on joskus ollut, siellä oli enää liimajälki jäljellä painosta.

Partanen

Maan vetovoimaan perustuvasta tasapainotuslaitteesta olen haaveillut. Tämä on pyörinyt joskus mielessä, mutta kai hinnan vuoksi jäänyt ostamati:

http://www.marcparnes.com/Vespa_Scooter_Wheel_Balancer.htm

Biltemasta saisi samanlaisen, mutta kartiot on liian pienet. Pitäisi sorvauttaa isommat kartiot, mutta sitten hinta alkaa olla lähellä tai yli ton linkin takaa löytyvän laitteen.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pera8x

ei se aina kerro, että on epätasapainossa, jos ei ole painoja vanteessa. liimajälki voi olla peräsin ensimmäisestä renkaasta. sitten se on kulunut loppuun ja on vaihdettu toinen rengas ja tasapainotettu, jolloinka kone on näyttänyt 0 grammaa ja jäänyt vaan sen ekan renkaan liimajämät siihen kummitteleen. eli on hyvin saattanut olla tasapainossa ilman painojakin. ja monasti alle 10 gramman heittoja ei edes aleta painottaan, kun ei sitä huomaa missään.

Partanen

Totta toikin, taikka mahdollista. Vaan todennäköisempää on se, ettei ole tasapainotettu asennuksen yhteydessä. Sen verran monessa Vespan pyörässä olen puntit nähnyt.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Partanen

Palosella: Jos ehdit jossain vaiheessa, niin mittaisitko venttiilivälykset Vespasta? Nehän tarkastetaan huolto-ohjelman mukaan 20tkm kohdalla ensimmäisen kerran. Olisi mielenkiintoista tietää onko säädöntarvetta. Olettaen, ettei säätöä ole tehty sitten tehtaalta lähdön.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

helkama sc-r

Ilman öljyä ajetusta koneesta mitattuja välyksiä ei välttämättä kannata vertailla oman mopon välyksiin.

Partanen

No se on kyllä tosi. Oliko nokka-akselissa muuten naarmuja?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Palosella

Olen nyt kuntoutuksessa kolme päivää. Katson keskiviikkona kun pääsen kotiin. Kokeilin kyllä sormin niitä ja aika nafteilta tuntuivat, ehkä 0.05  luokkaa. Mittaan keskiviikkona tosiaan rakotulkin kanssa ne vielä ja tarkistan, onko naarmuja. Jotenkin musta tuntuu, että kaikkialle muualle öljyä on vielä riittänyt, mutta kiertokangen alapään laakeri on ainoa, joka on ottanut kunnolla itseensä  ::)

Huoltomanuaalin mukaan tosin imuventtiilille välys on 0.013-0.040mm ja pakoventtiilille 0.025-0.052mm. Eli saattaa ne rajoissa ollakin.

Coastside

Liukulaakerit on osin itsevoitelevia ja jos jäähdytys pelaa ne ei sula. 80 % öljyn tehtävästä on jäähdyttää. Muinoin eräs tuttu kertoi ajaneensa piimää moottorissa kun muuta ei ollut saanut.  Kiertokanki heittää öljyt pois ja se kuumeni liikaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

#130
Nuo Palosen vena välykset.. oudon pieniä lukemia, desimaalivirhe tai jotain. Mulla on aikalailla sama kansi ja siinä  on, imu 0,1 ja pako 0,15 mm.  Netistä imuroiduissa tiedoissa  saattaa olla mitta myös tuuman desimaaleinakin  :o

Ed: linkissä aika laaja korjaamomanuaali: http://www.scootermasters.com/manuals/GTS250Workshop.pdf
       Siinä samat välykset kuin mun 4v x9 piikissä
     
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Palosella

Joku tuon tyylinen korjausmanuaali mullakin on ja niin siellä luki. Ihmettelin itsekin noin pieniä lukuja..0.1 luokkaa ne minustakin kuluis olla.

Coastside

En haluaisi sotkea asiaa mutta alumiini laajenee tuplasti teräseen nähden ja kuumetessa välys laajenee eikä supistu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 30.11.15 - klo:10:02

Huoltomanuaalin mukaan tosin imuventtiilille välys on 0.013-0.040mm ja pakoventtiilille 0.025-0.052mm. Eli saattaa ne rajoissa ollakin.
Aika oudolta kuulostaa jos välyksissä (toleransseissa) annetaan arvoja jotka on "tonneja", ymmärrän jos kirjoitetaan kymppien ja vielä satastenkin arvoja mutta tuhanneosia...  :o
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 30.11.15 - klo:13:30
En haluaisi sotkea asiaa mutta alumiini laajenee tuplasti teräseen nähden ja kuumetessa välys laajenee eikä supistu.

Alumiini laajenee enemmän, mutta sitä on vähemmän kuin venttiilin pituus.
Lisäksi venttiilit kuumenevat enemmän kuin alumiiniosat, välys tietenkin pienenee.