Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia SR 50R Factory

Aloittaja Pösse, 27.04.07 - klo:23:03

« edellinen - seuraava »

Leiskale

Kiitos! Pystyiskö silleen tekemään että ei laita uutta pinnapulttia sinne vaan pyöräyttäis sellasen hex pultin sinne? Kaverilta kuullu et toi ois helpompi vaihtoehto ku alkaa tunkemaa uutta pinnapulttia sinne.

Palosella

Jos sen vanhan pinnapultin saa ehjänä pois, tai siis silleen että kierre jää pytystä ehjäksi, sen pinnapultin voi korvata ihan normi m6 pultilla. Meinaa vaan olla aika ahdas se väli eli mutterin hitsaus sen pinnapultin päähän on kaikista helpoin ratkasu jos vaan onnistuu.

Eki

Tänään otettu toistaiseksi skode käyttöön ns talven jälkeen, uusi takarengas laitettu ja samalla kun pakoputkenkin joutu ottamaan irti, putsattu ja maalattu kuumankestolla. En tiedä mikä vika nostaa päätään, kylmänä lähtee todella hyvin ja kulkee sen mitä pitääkin, mutta noin 1-1.5km ajettuani alkaa liikkumaan todella nihkeästi, jotenkin röpöttelee ja matelee, ei kiihdy eikä kulje, mutta jos jaksaa pitää hanan kaakossa niin ajan myötä kiihtyy hitaasti ja menee liki sen mitä on tuolla rajoitettunakin maximi. Vaikea sanoa itse yhtikäs mitään kun on ruiskuvehje, ruiskunpuhdistusainetta lisätty bensan sekaan jo syssyllä ja nytkin sitä on tankissa. Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Olen miettinyt ja edelleen miettinyt sekä tullut siihen tulokseen että vian täytyy löytyä variaattorista, sillä jos liikkeellelähtiessä saa ajaa pysähtymättä vaikka 10km, niin mitään ongelmaa ei tule, mutta vaikkapa liikkennevaloihin pysähtyessä lähteekin yleensä nihkeästi liikkeelle. Hihna ei palaudu sinne mihin sen kuuluisi palautua elikä ns vaihde jää liian suurelle ja kone ei jaksa vetää ennen kuin jonkinmatkaa ajettuani se alkaa taas pelittää sekä kun skode seisoo vaikkapa huoltoasemalla ilman tarkistuksen ajan, lähtee se liikkeelle todella ärhäkästi. Nyt kun ilmat hiukan lämpenee tarkista variaattorin ja vaihdan tarvittaessa hihnan, lautasen ja rullat tarpeen mukaan ja totean sitten oliko vika variaattorin toiminnassa? Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Eki - 12.02.16 - klo:05:24
Olen miettinyt ja edelleen miettinyt sekä tullut siihen tulokseen että vian täytyy löytyä variaattorista, sillä jos liikkeellelähtiessä saa ajaa pysähtymättä vaikka 10km, niin mitään ongelmaa ei tule, mutta vaikkapa liikkennevaloihin pysähtyessä lähteekin yleensä nihkeästi liikkeelle. Hihna ei palaudu sinne mihin sen kuuluisi palautua elikä ns vaihde jää liian suurelle ja kone ei jaksa vetää ennen kuin jonkinmatkaa ajettuani se alkaa taas pelittää sekä kun skode seisoo vaikkapa huoltoasemalla ilman tarkistuksen ajan, lähtee se liikkeelle todella ärhäkästi. Nyt kun ilmat hiukan lämpenee tarkista variaattorin ja vaihdan tarvittaessa hihnan, lautasen ja rullat tarpeen mukaan ja totean sitten oliko vika variaattorin toiminnassa? Eki

Kuulostaa ihan vp-jousen kuoleentumiselta, ts kylmänä jaksaa ja kuumana miettii...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Eki

#125
Niin se iso jousi, kytkimessähän on niitä pieniä ja tietty eri jäykkyyksiä kuten tuossa isossakin minkä nyt tilasinkin mallia Aprilia/Piaggio ja hard, kiitti kovasti infosta, itse en olisi tuota tullut edes ajatelleeksi, täytyy vaihtaa sekin kun ei paljoa kustanna. Tilasin jo etuvariin uuden lautasen hiluineen Oulusta, eipä maksanut postikuluineenkaan kuin n.40€. Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 12.02.16 - klo:08:52
Lainaus käyttäjältä: Eki - 12.02.16 - klo:05:24
Olen miettinyt ja edelleen miettinyt sekä tullut siihen tulokseen että vian täytyy löytyä variaattorista, sillä jos liikkeellelähtiessä saa ajaa pysähtymättä vaikka 10km, niin mitään ongelmaa ei tule, mutta vaikkapa liikkennevaloihin pysähtyessä lähteekin yleensä nihkeästi liikkeelle. Hihna ei palaudu sinne mihin sen kuuluisi palautua elikä ns vaihde jää liian suurelle ja kone ei jaksa vetää ennen kuin jonkinmatkaa ajettuani se alkaa taas pelittää sekä kun skode seisoo vaikkapa huoltoasemalla ilman tarkistuksen ajan, lähtee se liikkeelle todella ärhäkästi. Nyt kun ilmat hiukan lämpenee tarkista variaattorin ja vaihdan tarvittaessa hihnan, lautasen ja rullat tarpeen mukaan ja totean sitten oliko vika variaattorin toiminnassa? Eki

Kuulostaa ihan vp-jousen kuoleentumiselta, ts kylmänä jaksaa ja kuumana miettii...
Kovasti kiitoksia oikeaan osuneesta neuvosta, asensin tänään uuden etuvarin lautasen rullineen sekä takavariin "rong" jousen, nyt lähtee kuin "tikka pöntöstä" pitemmänkin lenkin jälkeen ja samaten valoista, elikä vika oli löystyneessä takavarin jousessa. Eki ;)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Samppa

Paljonko vastapainejousi kesti kilometrejä?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Eki

Minulla noin 6000km ja sitä ennen en tiedä paljonko edellinen omista oli sillä ajanut, kun ei ollut alkuperäinen vastapainejousi.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Eki - 19.02.16 - klo:17:15
Minulla noin 6000km ja sitä ennen en tiedä paljonko edellinen omista oli sillä ajanut, kun ei ollut alkuperäinen vastapainejousi.

Hyvinhän se on sitten kestänyt, itse vaihdoin joskus jopa 4000km,n jälkeen jousta. Tosin vp jousenkin kulumiseen vaikuttaa paljolti ajotyyli...;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

Kertaalleen kun ajaa kytkinkellon punaiseksi on jousikin entinen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 20.02.16 - klo:17:40
Kertaalleen kun ajaa kytkinkellon punaiseksi on jousikin entinen.
Niinhän se varmaankin käy ....
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Eki - 24.02.16 - klo:07:33
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 20.02.16 - klo:17:40
Kertaalleen kun ajaa kytkinkellon punaiseksi on jousikin entinen.
Niinhän se varmaankin käy ....


Kyllä käy, laitappa kisakireet pikkujouset kytkimeen ja saat sanoa vp-jouselle heippa...;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Eki

Koko ylläkertomani "ongelmat" lähtivät samantien huitsin nevadaan kun oli nuo liki 10 asteen lämpötilat, ihan samalla lailla kuin edellisessäkin ajoneuvossa (Tgb Bullet)! Elikä mitään oikeaa teknistä vikaa ei ollut, ruisku sen enempää kuin kaasarikaan ei välttämättä tykkää talvikeleistä ihan ongelmitta.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

elteppo

No nii mistähän kannattas alkaa vikaa hakemaan kun -05 äs:ärrä tekee semmosta että kun ajaa kaasupohjassa ja löysää kaasun nii laite sammuu. Pysyy kyllä käynnissä jos vääntelee kaasua, lähtee ihan hyvin käyntiin mutta paikallaan kun kaasuttelee niin ottaa vähä nihkeesti kierroksia siis ei silleen puhtaasti. muuten kulkee ja toimii suht hyvin.