Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ilmanpuhdistimista yleensä

Aloittaja BBB, 10.04.09 - klo:13:20

« edellinen - seuraava »

BBB

Eli milläs tuon puhdistajan vois putsata, avasin jo kotelon, mutta entä puhdistus? Vain paineilmaa vai voisiko tuon ihan pestä vedellä?

Älkää käyttäkö peräöljyä vaahtosuodattimessa. Se kerää vettä ja lopulta suodatin on tukossa.

karkulainen

On noita suodatinöljyjä, kuten tämä. Voi niitä kai ihan tavallisella öljylläkin kevyesti öljytä.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

BBB

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 10.04.09 - klo:13:22
On noita suodatinöljyjä, kuten tämä. Voi niitä kai ihan tavallisella öljylläkin kevyesti öljytä.

Siis öljyllä huuhdella?

karkulainen

Niin kai, ei ole 100% varmuutta, "mutta kun muutkin miksei minäkin".
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Ehkä tavallisin keino on sen pesu aluksi liuotinpesuaineella ja saippuavedellä. Kun se on puristettu kuivaksi, sen voi öljytä kaatamalla tilkan muovipussiin. Puristellen pussin päältä, saa öljyn leviämään koko vaahtomuoviin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Vili

Minä ruiskutin vaahtomuoviin tavallista CRC:tä. Hyvin on toiminu.

Coastside

Bensakiloa kohden kulkee suodattimesta 14 kg ilmaa eli noin 12 kuutiometriä. Siksi huolettomuus ei kannata putsarin puhtauden suhteen.
Öljyn laadulla on pieni merkitys.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Vili - 10.04.09 - klo:14:20
Minä ruiskutin vaahtomuoviin tavallista CRC:tä. Hyvin on toiminu.

Ei missään tapauksessa ainakaan crc:tä ennen kaikkea se on liuottavaa rasvaa ja koneeseen päästessään ei välttämättä tee hyvää.. Tavallinen 2t öljy ajaa suodatinöljyn virkaa, jos ei muuta ole saatavilla.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

BBB

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 10.04.09 - klo:14:46
Lainaus käyttäjältä: Vili - 10.04.09 - klo:14:20
Minä ruiskutin vaahtomuoviin tavallista CRC:tä. Hyvin on toiminu.

Ei missään tapauksessa ainakaan crc:tä ennen kaikkea se on liuottavaa rasvaa ja koneeseen päästessään ei välttämättä tee hyvää.. Tavallinen 2t öljy ajaa suodatinöljyn virkaa, jos ei muuta ole saatavilla.

No nyt ei ole tarjolla kuin moottoriöljyä?

Pätmän

Moottoriöljyllä mä olen öljynnyt suodattimen.

karkulainen

Ja minä, hyvin on toiminut. Mitenkä bensassa kastaminen?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Samppa

#11
Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 10.04.09 - klo:16:28
Mitenkä bensassa kastaminen?
Eipä siihen paljoa rasvapintaa sen jälkeen jää. 2-tahtiöljy / moottoriöljy on parempi ja ilmansuodatinöljyäkin löytyy. Öljyn lantraus bensaan 50/50...

http://www.skootterini.com/web/perushuolto-ja-kunnossapito/52-ilmansuodattimen-puhdistus.html
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Suodatin ei ole niin kallis, etteikö sitä kannattaisi aika ajoin uusia. Kysehän on moottorin hyvinvoinnista....
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Walle - 23.04.09 - klo:02:49
Hyvät ohjeet, mutta en suosittelis bensaa pesuaineeksi.
Niin, nythän oli puhe 50/50 seoksesta (bensa / 2-tahtiöljy). Esim. Haynesin Piaggio / Vespa Service and Repair Manual suosittelee käytettäväksi joko erityistä ilmansuodatinöljyä, tai bensan ja 2-tahtiöljyn seosta (50/50%).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

VariJari

Ei tällä varmaan "mopossa" niin väliä mutta käyköhän K&N puuvilla suodattimille tarkoitettu öljy myös näille vaahtomuovisille suodattimille.. ? (ei kai tuossa kai muuta kuin sulamis riski,muttamiksipä se niin tekisi  :D )
Harrastelussa: bt49qt-12